Bachelor

10 september 2022 - Melbourne, Australië

En daar ga ik dan  mijn avontuur tegemoed.

Eerst nog even een prive- toilet geritsel, kom ik tot de ontdekking,dat ik ook geen hoofdlamp heb,en ik had zo n fijne aangeschaft  , maar..juist ja in de koffer! Niet verder over zeuren, het rijden gaat redelijk goed, vooral nu ik Darwin achter me heb gelaten. Ik hoef vandaag maar 100 km, en dat is een makkie,en ik ben dus vroeg in de middag al op plaats van bestemming

De camping heet zebra rock mine en lag voor 2jaar terug een paar honderd km hier vandaan aan een stuwmeer nl lake Aigyle die man heen echte ruige Aussie had die grond gekocht, en er bleek een bepaald soort gesteente te zitten, waarvan men nergens ter wereld hetzelfde vind.

Het inspireerde mij om daarlangs te gaan, maarhet lag niet helemaal op mijn route, tot ik,na corona zag, dat die mine gesloten was ,verboden voor toerisme die ruige veeboer (zie fotos) had er nl een camping geopend en zebra rock genoemd, maar de australie overheid had gezegd, dat hij illegaal bezig was. Hij heeft wederom een camping maar nu wel op mijn route dus... juist even kijken het verhaal aangehoord van die mevrouw ,die zei dat dit het derde wereld gedeelte is van Australië, en ik kan er mezelf nu al een klein beetje bij voorstellen

Die man van haar was in de bush geboren en had altijd in het vee gezeten dat was hem ook wel aan te zien...

Ook zei ze dat alle Amerikaanse mc Donald per se australische bief willen voor hun hamburgers..

Dat vee loopt hier los en zijn meestal ossen  en stieren en wil men die vangen dan gaat dat er niet zacht aan toe!

En wat te denken van onze dierenbescherming

Nog kontakt gehad met het dochtertje die had als huisdier een varaan waar ze steeds mee rondsjouwde.

Mariet

M

1. Coby Warmerdam:
    10 september 2022
    Het is idd een ruige uitziende man, grappig een varaan als huisdier zo anders dan bij ons😂🤣 ik lees net dat er in Australië 4 verschillende tijdzones bestaan, dus ik heb nu geen idee hoe laat het bij jou is. Fijn dat de auto al wat eigener aan het worden is. Ben dan ook heel erg benieuwd naar de camping, dus je trekt door het derde werelddeel van Australië. Succes verder met je avontuur. Groetjes en een dikke knuffel💪👍🙋🏼‍♀️
  2. Thea:
    10 september 2022
    Jee terug in de tijd, outback leven wel spannend allemaal, ik vind 't nog steeds geweldig dat je dit aangaat.
    Benieuwd wat er nog komen gaat!
    Dikke 👍 groetjes Thea en onze Pluis
  3. Sia v Lith:
    10 september 2022
    Zo derde werelddeel Australië, erg benieuwd na de camping Goed van start met 100km Succes en leef mee met je avontuur Grt
  4. Mien van der Zanden:
    10 september 2022
    Hoi Mariet. Als de mannen er zo uitzien ,dan zijn het niet jou types. varaan als huisdier zou bij jou ook kunnen. Och van nu alles op rolletjes dus go go girl.wacht met spanning op je volgende belevenissen toedelemisjoe groetjes.
  5. Jan Wassenaar:
    10 september 2022
    Gelukkig dat je bij het naar het toilet gaat geen lamp nodig heb je gaat gewoon zitten,
    maar door het tijdverschil kom jij al vroeg binnen dus kunnen wij het op ons gemak
    lezen,over al die ruige mannen, gelukkig zijn wij hier veel zachter ,Ha Ha.maak er toch
    maar iets moois van.m.v.g.Jan en Fien
  6. Gemmy Mol:
    10 september 2022
    Inderdaad een ruig persoon. Geniet van alles dat je ziet, en leuk dat je ons laat mee genieten!
  7. Marcel van zoggel:
    11 september 2022