11 sept Karherine

11 september 2022 - Katherine, Australië

En dan ga ik vandaag het binnenland in,Katherine is mijn eindbestemming,voor vandaag, het is de op twee na de grootste stad van noord australie met wel 6000 inwoners.

Als ik goed en wel onderweg ben,steekt er een kangaroe over,en dan realiseer ik me dat ik echt in Australië ben.

Als ik de Stuwart Highway opdraai, zegt mijn navigator; rijd 203 km op deze weg..

Na zo n 50km is er een tankstation,en ik vind het nog wel wat vroeg, maar ik pauzeer toch maar even ,goed gedaan achteraf, want daarna, duurde het wel erg lang voordat ik eruit kon.

Het landschap is regelmatig aangetast door bosbranden ,dat is duidelijk te zien maar wat je ook ziet ,is dat er weer fris groen groeit onder de bomen,en zelfs de bomen groeien door. Vooral eucalyptus,is zwartgeblakerd en hij laat zij zwarte bast los en groeit verder.

Ik krijg al een beetje een gevoel bij deze afstanden, maar..mijn auto rijd perfect,links verkeer is hier ook niet ingewikkeld,in was trouwens in Darwin al voor de leeuwen gegooid , met die auto in de drukte, en eenrichtingsverkeer,winkels zoeken ivm mijn verloren koffer.en de airco werkt uitstekend,en dat is hier wel zo belangrijk

Zo, en als dat gelukt is,overbrug ik de rest ook nog wel.

Tot morgen

1. Jan Wassenaar:
    11 september 2022
    Zoals ik zie ben ik de eerste die reageert, op jou bericht, volgens we kunnen nagaan
    wat tijd verschil betreft met ookjij maar net wakker, maar we zijn blij dat de wagen het goed doet ,wij hopen dat je de inkopen heb kunnen doen,want 3 weken in de zelfde broek is niet zo mooi,nou is de afstand wel zo ver dat de mensen het toch niet ruiken.
    heel veel plezier. Jan en Fien
  2. Thea:
    11 september 2022
    Ja uit de stad weg is anders dan dit, soort van eng lijkt t mij, n lekke band is al n dingetje he, alles wat er ooit uitgezonden is op tv heb ik gevolgd, dus de beelden zijn bekend, ben er nooit geweest, maar voel me wel verbonden.
    Komt omdat m'n Engels net zo goed is als m'n Nederlands.
    Afin....doe voorzichtig en geniet, wordt vervolgd....gr Thea en de Fufff
  3. Marlies:
    11 september 2022
    Na de valse start begint het er nu echt op te lijken! Vanaf nu gaat alles op rolletjes lopen en wordt het de ervaring waar je zo naar uit hebt gekeken!

Wij lezen met regelmaat je verhalen. Het is fijn om je zo te kunnen volgen! Geniet en you can do this💪🏻
  4. Mariet van Zoggel:
    12 september 2022
    Fijn dat je reageerd ,na wat strubbelingen gaat het hier goed tis alleen verrekkes heet bijna 40 gr maar ik doe dan maar net als de kangaroe smorgens en savonds leven gr aan jullie allemaal
    Van die ouwe gekke tante
  5. Eric Santegoeds:
    11 september 2022
    Hoi Mariet, de reis nog maar net begonnen en nu al vol verhalen en ervaringen. Wat een ellende van je koffer! Knap om te merken hoe je dat - ondanks de teleurstelling - van je af weet te zetten en in feite nu als een echte backpacker door het leven gaat. En dan blijkt dat je je met heel weinig toch best aardig kunt redden en dat alles te koop is, zelfs aan de andere kant van de wereld.
    Veel van wat je schrijft herken ik nog wel van de tijd dat ik er was in 2007: de vriendelijke, maar ruige Australiërs die zeker in de outback met weinig moeten rondkomen maar genieten van alle vrijheid die ze er hebben, veel aboriginals die worstelen met drank, de bosbranden, de immense afstanden en vergezichten etc.
    Heel mooi dat het links rijden - na wat oefenen - geen probleem meer voor je is. Ik zie op de foto's de termietenheuvels. Ik denk dat dat in Litchfield National Park is geweest? Het is daar prachtig!
    Bij Katherine buig je waarschijnlijk af richting Kimberley/Broome; daar ben ik zelf nooit geweest (ik kwam vanuit Adelaide/Alice Springs richting Darwin toen), dus benieuwd naar alle foto's en verhalen!

Veel plezier and take care.
    Eric
  6. Mariet van Zoggel:
    11 september 2022
    Super dat je reageerd, vind ik ik zet momenteel alle zeilen bij om er toch iets leuks van te maken, ik moet denken aan die vakantie naar toscane daar weet Jeroen alles van,en toen kwam het uiteindelijk ook goed groetjes aan jeroen en aan de kindjes
  7. Mien van der Zanden:
    11 september 2022
    Hoi Mariet, alles is al gezegd en gewenst sluit me graag aan bij die wensen. Hoop dat je er van geniet, je hebt zolang uit gekeken naar deze trip. Het verkeer waar je nu mee te maken hebt ,zal mínder erg zijn ,als de vuurdoop meteen de stad in en de spullen vinden die je toch nodig zult hebben.Je had nog sjans begreep ik? Er was getoeterd?nou hoop ik dat je terug getoeterd hebt. Maak er weer een mooie spannende dag van geniet ze. toedelemisjoe groetjes.
  8. Sia v Lith:
    11 september 2022
    Hier zondag Bij thuiskomst lees ik je verslag,wat maak je veel mee En wat schrijf je prachtig Succes en geniet !!
  9. Lia Driesprong:
    11 september 2022
    Ook wij volgen jouw avonturen, en bekijken de mooie foto's, stoer hoor!
    Geniet ervan, groet
    Kees en Lia Driesprong
  10. Neeltje:
    11 september 2022
    Mooie verhalen, leuk om jouw reis te volgen! Veel succes en geniet ervan!

Groetjes
  11. Mari de Visser:
    12 september 2022
    Sorry Mariet maar om te reageren op jouw eerste reisverslagen lukte niet . Hopelijk is het nu verholpen. De verslagen lezen lukte wel. Volgens ons gaat het prima met jou, behalve je koffer, maar dat zal ook wel goed komen.
    Het ziet er allemaal mooi uit wat we zien op de foto's.
    Groeten Mari en Nelly
  12. Mariet van Zoggel: