7 Oktober

7 oktober 2022 - Shire of Exmouth, Australië

De tijd gaat snel,nog maar 12 dagen, en dan moet ik mijn huis op wielen al weer inleveren. Ik zit .omenteel nog 1200 km van Perth verwijderd, dus dat zou moeten lukken,ook al heb ik nog een plaatsen op mijn lijstje,waar ik nog bij langs wil.

Vandaag even een "eindje"om,waar volgens die Duitser,heel veel schildpadden zouden zijn,en momenteel,is het paringstijd, dus ,die snorkel op en zoeken maar... Voor mij vandaag toch teveel gevraagd,het was nogal winderig,en om de branding te trotseren,vond ik toch best wel eng. ..wel heb ik een wandeling gemaakt,langs het turtle strand, en zag overal kuilen,soms met sporen,waar wellicht vannacht nog eieren zijn gelegd. De receptioniste zei dat er ook overdag wel turtles,aan land komen,om eieren te leggen,dus ik dacht, laat ik hier maar een tijdje rondscharrelen, maar ik denk dat ze me door hadden. Toen de zon onder was, ben ik maar gegaan, ik was daar wel erg alleen, met die indische oceaan aan mijn voeten.

Morgenvroeg ga ik nog mee met een boot met glazen bodem,en er gaan ook snorkelspullen mee..

We zullen het zien!

1. Thea:
    7 oktober 2022
    Heb t op tv gezien in een film, prachtige schildpadden, echt n ritueel!
    Tja eenzaam aan zo'n grote plas...
    Veel plezier nog...gr Thea en de pluis
  2. Sia v Lith:
    7 oktober 2022
    Blijf allert Boot met glazen bodem ook zeer de moeite lijkt me En de schildpadden een uitdaging ,je bent er al eerder tegengekomen toch Prachtig alles Grt vanuit t Brabantse
  3. Mien van der Zanden:
    8 oktober 2022
    Als ik denk aan al je verhalen van jou vakanties dan heb ik het idee dat deze alles overtreft. Weet bijna niet om er wat over te schrijven, ik zit meestal niet om woorden verlegen. Ga lekker doen wat je nog van plan was en vooral geniet blijf gezond en toedelemisjoe!!!!groetjes.
  4. Jan Wassenaar:
    9 oktober 2022
    Daar ik 7 oktober niet thuis was heb ik 8 Oktober al geschreven maar dat zal wel niet zo
    erg zijn, je heb helaas de paringsdrift va de schildpadden ge gemist dat is wel jammer
    het schijnt zeldzaam te zijn om dat mee te maken,m.v.g. Jan en Fien