6 Oktober

6 oktober 2022 - Coral Bay, Western Australia, Australië

Het was vandaag heerlijk wandelweer, strakblauwe hemel en een lekker windje,dus ga ik er maar eens op uit.

De stranden zijn werkelijk prachtig en ook al ben je niet echt een strandmens, (zoals ik) het is adembenemend mooi ook voor een wandeling  en zo heb ik vanmorgen de ene kant verkent,en een praatje gemaakt met een Engels stel  die waren hier om hun eerste kleinkind te bewonderen, dat ondertussen al 18 maanden was  ( covid) UK.engels is toch voor mij dan beter te volgen, en hoef ik mezelf niet zo in te spannen  als bij Australiers ,hun accent, en sommige woorden zelfs zijn anders ,dat moest dat Engels stel wel beamen. Ze vroegen of ik mischien vroeger Engelse les had gegeven , haha! (,Stiekem toch een komplimentje)

Met de Australiers communiceren gaat ook wel, maar ik geef al gauw aan dat ik hollands ben, en of ze wat langzamerhand willen spreken, en ik moet zeggen ;ze zijn allemaal supervriendelijk

Na de middag ben ik nog de andere kant van het strand opgewandeld, 20 min lopen, daar is een baai waar zwangere rifhaaien hun jonge krijgen, en er zwemmen er dan ook honderden

Daar liep ik weer een Duitser tegen het lijf die zei, dat hij gisteren op een bepaalde plek schildpadden had gezien, morgen maar eens gaan kijken...word vervolgd

1. Mari de Visser:
    6 oktober 2022
    Mariet zo kan jij je engels goed oefenen, mooie fotos van het strand geniet nog maar even want meer dan de helft van je vakantie zit er al op groeten nelly mari
  2. Thea:
    6 oktober 2022
    Jee echt anders dan alle stranden die ik ooit bezocht, afgeladen...terwijl ik juist van rust hou...veel plezier nog!!!
  3. Mien van der Zanden:
    6 oktober 2022
    Realiseer me ineens dat je trip al bijna op zijn eind is wat heb je toch veel gezien en gedaan.maar zal wel blij zijn om de verhalen uit jouw mond te horen.hoop ten minste dat je nog terug wil naar dat Kouwe kneuterige kikkerlandje. Nog een fijne voortzetting. En toedelemisjoe en groetjes.
  4. Jan Wassenaar:
    7 oktober 2022
    Zie je wel ik geloof nog steeds dat jij op verschillende hoge scholen heb gezeten,?
    maar alle gekheid op "n stokje jij red je eigen wel ,en dat is voor ons ook mooi om
    dat te weten. je bent ten slotte aan het eind van de wereld toch wensen wij jou
    nog heel veel mooie dagen daar. m.v.g. Jan en Fien
  5. Mariet van Zoggel:
    7 oktober 2022
    Ja Jan, klopt helemaal, en... he harde lessen gehad...