Norcia

6 juni 2018 - Norcia, Italië

Vandaag  niet zo'n lang verhaal, ik zou toch naar Castelluccio gaan ,als het weer het toeliet ,toen ik uit mijn raam keek ,leek het of ik in het vliegtuig  zat ,boven de wolken .

Maar de zon deed zijn best ,dus ik was hoopvol gestemd. Na het ontbijt reed ik aan ,maar ik heb misschien wel 5keer gestopt onderweg naar beneden.om fotos te maken vanuit Norcia ,begint de klim naar boven ,25km om wel te zijn.

Castelluccio ligt op een hoogvlakte, op een terp ,in het nationaal park monte Sibilli De hoogvlakte is ongeveer 70 vierkante km en als je komt aanrijden, zie je in de verte eenzaam en alleen het dorpje liggen.hoe dichter je bij komt hoe meer kleur over het landschap kijk zelf maar !

Ik besluit eerst maar even koffie te gaan drinken, maar eenmaal dichterbij  zie ik dat die verwoestende aardbeving ook hier zijn werk heeft gedaan. Op een pleintje aan de rand van het dorpje ,staan wat caravans en kraampjes die hier nu hun spulletjes verkopen ,Zoal koffie en typische producten van hier

Het is hartverscheurend om te zien hoe zo n mooi dorpje in puin ligt,om nog niet te spreken oven de kostwinning van de mensen die er wonen.

Na een paar uur ,én een paar wandelingetjes daal ik weer af naar beneden ,het is daar een stuk warmer al met al toch een mooi tochtje.

1. Anja:
    6 juni 2018
    Potverdorie wat is de natuur toch mooi (jaloerswijwillenookalopvakantie) alleen de aardbeving met gevolgen is niet mooi.
  2. Jan Wassenaar:
    7 juni 2018
    We lezen wel dat er toch "n hoop ellende is daar want je weet nooit niet wanneer de volgende beving komt ? laten we hopen dat het niet gebeurd en de mensen toch weer "n beetje vertrouwen krijgen maar de foto"s zijn erg mooi gr Jan en Fien
  3. Coby Warmerdam:
    7 juni 2018
    Ook hier weer die tegenstelling van de aardbeving en de mooie natuur met die prachtige bloemen. Hopelijk blijft het nu jaren rustig en ze kunnen beginnen met de wederopbouw. Blijf genieten van de mooie natuur Mariet en fijn dat je wat langer op dezelfde plek blijft. Je lijf heeft ook de nodige rust nodig. 🙋👍🥂
  4. Leomar:
    7 juni 2018
    Wat een contrasten.... heel mooi en heel triest....