Palazzolo Arceide

6 juni 2017 - Palazzolo Acreide, Italië

Het heeft vannacht geregend, en het is nog zwaar bewolkt, ik ga naar Syracuse,  dat licht aan de kust, zo 'n  35 km vanaf hier. Eerst scharrel ik wat over een markt,altijd leuk, en de vislucht krijg je er gratis bij.

Als er een paar  druppels vallen komen de paraplu venters  als uit de grond op! Ik besluit om nu toch die zwaardvis maar eens te proeven, en het weer af te wachten. Over smaak valt niet te twisten, of het lag misschien aan het klaarmaken,maar is heb wel eens lekkerder vis gegeten.

Ondertussen,word het niet droger,maar veel regenen doet het ook niet,ik loop met een groep mee,richting de kathedraal, ja, weer een kerk,als je absoluut geen kerken wilt zien,moet je niet naar Sicilië....,Maar deze had echt historisch alle tijden meegemaakt,en het bijzondere was dat deze gebouwd is op een Romeinse tempel,zelfs de zuilen zijn nog aanwezig en binnen zo 'n gebouw,zie je pas echt hoe enorm die zijn, verder zie je sporen van een Arabische, moorse invloed, ook Grieks byzantijnse en rooms katholiek , allemaal hebben ze er hun stempel opgezet.?.!?!

Op de markt is een man met veel bravoure broodjes aan het beleggen en hij krijgt steeds meer belangstelling, ondertussen deelt hij drankjes uit ,en gooit schijven worst het publiek in...wat er allemaal op dat broodje komt, daar kunnen ze bij de Mac nog wat van leren,maar zijn broodjes vinden gretig aftrek.

Ik had nog gepland,om even aan het strand door te brengen,maar met dit weer, zit dat er niet in, dus tuf terug naar huis

Als ik binnenkom,valt de stroom uit, eerst maar gaan eten en daarna zien we wel weer.!! Tot morgen.

1. Leomar:
    7 juni 2017
    Whauw wat een bijzondere kerk.... Prachtig... Wat zie je toch veel moois en maak je veel mee...... Geweldig, ik neem (nog steeds) mijn petje voor je af.....