4 juni Palazzo Arceide

4 juni 2017 - Palazzolo Acreide, Italië

Het is  Pinksterzondag,niet dat ik daar heel erg veel van merk, er zou 4juni vuurwerk zijn vanavond maar vooralsnog is er tot nu toe nog niks van te merken.
Wat wel te merken is,dat de vele kerken ,en dat zijn er veel, volstromen  met gelovigen,het katholieke geloof zit hier zeer diep geworteld,ook op dit moment,het is momenteel 19.45 is er een mis in de kerk tegenover mijn appartement.
Het gezegde,wij zijn een Calvinistisch land, van; doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg, ga je ook beter begrijpen (toch afkomstig van de hervormers) Luther en Calvijn ,die het christendom versoberd hebben, en die in ons land een grote invloed hadden, en nog hebben.Hier is alles veel uitbundiger, ook met bruiloften, die heb ik inmiddels al veel gezien.
Zo nu iets anders, wat doe ik vandaag;  laat ik maar eens naar pantania rijden ,dit is een rotsachtig gebied,waar diep onderin twee rivieren samenkomen, en waar prehistorische bewoning geweest zou moeten zijn.
In totaal schijnt dat er zo'n  5000 grotten gevonden zijn waar mensen gewoond hebben, ik was in een paar binnen geweest, maar veel ruimte was er niet, maar vroeger waren de mensen kennelijk kleiner.
Tot slot ben ik nog naar onder gelopen,onder in de Canyon  was het lekker fris, met mijn voeten in het water .
En zo was dit vandaag een mooi natuurtochtje, het was wel heet,maar bij het water en op de scooter heb ik er geen last van gehad.
Gr Mariet.

sorry de foto's zitten wat Door elkaar, en de juiste plaats staat er soms niet bij technisch probleem.

1. Ad van Els:
    5 juni 2017
    Die muurschilderingen zijn prachtig en het landschap is groener dan ik dacht (of ligt dat aan het riviertje?).
    Je komt zo wel overal!
  2. Mien van der Zanden:
    5 juni 2017
    Zeker prachtige foto's Voor mij misschien extra mooi. Heb zoiets noot in het echt gezien. Maar Mariet wat zie je er goed uit ,straalt van je af dat je het naar je zin hebt. Blijf genieten wij genieten mee!!!!
  3. Mariet van Zoggel:
    5 juni 2017
    Dat zijn geen muur schilderingen dat zijn allemaal mozaïeken! !! Waarvan ik er maar een gedeelte heb gefotografeerd het is werkelijk prachtig! !!wat dat groen betreft:dat is dus diep onder in een kloof
  4. Jan Wassenaar:
    5 juni 2017
    Ik merk wel dat die reis jou goed doet, je hebt veel oog voor kerken. en dan al het moois er omheen dan kan het niet meer stuk.kijk wel uit ik heb gehoord dat daar jonge vrouwen zoals jij gauw geneigd zijn om in te treden,ha ha alle goeds toe gewenst gr Jan en Fien
  5. Coby Warmerdam:
    5 juni 2017
    Wat een mooie plaatjes weer, fijn dat je zo aan het genieten bent. Denk er aan dat je af en toe rust neemt en ook daarvan geniet. Dat wil ik wel mee maken dat jij door al die kerken inderdaad een neiging krijgt om in te treden.
  6. Toon van der Sanden:
    6 juni 2017
    Je geniet wel van je reis dat merk je aan je prachtige verhalen, en natuurlijk ook aan de mooie foto`s
  7. Leomar:
    6 juni 2017