Agrigento

1 juni 2017 - Agrigento, Italië

Vanmorgen om 9 uur reed ik weer richting Agrigento, het is vandaag maar 65 km en het schiet lekker op, en om 11 uur sta ik voor de deur , maar geen mens aanwezig, terwijl ik gisteravond een maitje heb gestuurd, dat ik rond 11 uur zou arriveren!
Na even wachten, pleeg ik toch maar een telefoontje  ,blijkt dat de eigenaar daar niet woont,
Hij zegt over 10 minuten aanwezig te zijn, maar na een half uur wachten, bel ik nog maar eens,en weer zegt hij; over 10 min, in heel gebrekkig engels.....En uiteindelijk na een uur wachten,komt hij opdraven, inclusief bedlinnen.
Hij wijst naar boven,op de vierde verdieping van een oud flatgebouw,is een kamer voor mij!
Na 66 traptreden ben ik boven pfft ,wat een contrast met gisteren, toen zat ik in een villa, ja  villa Carmen, en dat was ook werkelijk een villa!
Maar, het is maar voor een nacht, en ik kwam hier voor iets anders, nl de vallei van de tempels, en dat is toch werkelijk de moeite meer dan waard.
Vooral de concordiatempel is in  goede staat en torent fier boven de stad uit!
Het is verbazingwekkend om te zien waartoe mensen,  zo 'n  2500 jaar geleden al toe in staat waren,  en  als je jezelf inbeeld,hoe dat er van binnen moet hebben uitgezien ,met al die mozaïeken, enzovoort.
Ik loop er een paar uur rond, het word steeds warmer,en drukker, je ziet hier ook allerhande nationaliteiten en uiteraard ook veel Nederlanders, en ik hou het voor gezien .
In Palermo, was een Argentijnse,die was hier ook geweest,en ze t
ik zeker ook naar de Turkisch  scala  moest want dat was een Wow moment ,en dus ging ik op zoek!!!
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!!  Het ligt zo 'n  10 km bij Agrigento vandaan ,vandaar dat ik even zoeken moest, het is een rotsklif  van spierwit kalksteen zeer bijzonder om te zien , ik wacht tot de zon onder gaat,en ik ben niet de enige.
Vanavond geen internet voor het eerst ,een lekkende wc en een smeriger keuken,maar..... een goed en schoon bed, en dat is het allerbelangrijkste.

Gr Mariet.

1. Leomar:
    2 juni 2017
    Dat is echt heel mooi en indrukwekkend...... Schitterend...
    Zo ook de turkisch scala.....wat doen die mooie vrouwen daar??? Speciaal voor de toeristen, of had je net geluk, dat er iets te vieren was.....??? Hdeel mooi...
    Die marmeren beelden in 2005 opgegraven??????? En zoooo mooi gebleven.. Ongelooflijk...
    Geniet verder, dan kunnen wij dat ook doen.....
  2. Jan Wassenaar:
    3 juni 2017
    Als je 65 treden moet klimmen dat ben je wel bekaf ik doe je tenminste niet na maar zo]n lenige jonge vrouw als jij is dat geen enkel punt maar die opgravingen zullen wel ont zettend mooi geniet er van gr Jan en Fien
  3. Francis Kemps:
    4 juni 2017
    Mooi Mariet! Zeker die rotsen bij de zee, prachtig!