7 Juli
Vandaag ,las ik een rustdag in (zelfs 2) ik heb hier een lekker koel plekje met airco en koelkast,voor mij op dit moment het belangrijkste, en met deze temperaturen, moet men het tempo aanpassen (ik leer het nog wel ooit) alles laten bezinken en communicatieproblemen oplossen met deapp van booking is wat ik vandaag deed.
Verder niet veel om 8uur ga ik wederom voor het eten van mijn hostes, er zit nog een mijnheer die vraagt of ik uit Duitsland kom ,ik antwoord ontkennend waarop hij met gebarentaal duidelijk maakt,dat hij 50 jaar in Duitsland heeft gewoond inde buurt van Mannheim,maar uiteindelijk uit dit dorpje komt.
Als ik dan zeg dat hij dus goed duits moet kunnen is het ijs gebroken, en we hebben interessant gesprek over de verschillen tussen die twee landen,waar ik me uiteraard voor zover ik het kan beoordelen ,wel in kan vinden.
Het komt erop neer dat we in vele opzichten blij moeten zijn dat we in Nederland of Duitsland wonen.
Voor de rest lekker gegeten en nu slapen.

morgen "n Engelsman zo verleer je het echte schijndels, maar jou kennende kom
je wel wer terug in je vertrouwde omgeving, veel plezier Gr Jan en Fien
Nelly Mari
Rustig aan