7 Juli

7 juli 2021 - Amantea, Italië

Vandaag ,las ik een rustdag in (zelfs 2) ik heb hier een lekker koel plekje met airco  en koelkast,voor mij op dit moment het belangrijkste, en met deze temperaturen, moet men het tempo aanpassen (ik leer het nog wel ooit)  alles laten bezinken en communicatieproblemen oplossen met deapp van booking is wat ik vandaag deed.

Verder niet veel om 8uur ga ik wederom voor het eten van mijn hostes, er zit nog een mijnheer die vraagt of ik uit Duitsland kom ,ik antwoord ontkennend waarop hij  met gebarentaal duidelijk maakt,dat hij 50 jaar in Duitsland heeft gewoond inde buurt van Mannheim,maar uiteindelijk uit dit dorpje komt.

Als ik dan zeg dat hij dus goed duits moet kunnen is het ijs gebroken, en we hebben interessant gesprek over de verschillen tussen die twee landen,waar ik me uiteraard voor zover ik het kan beoordelen ,wel in kan vinden.

Het komt erop neer dat we in vele opzichten blij moeten zijn dat we in Nederland of Duitsland wonen.

Voor de rest lekker gegeten en nu slapen.

Foto’s

5 Reacties

  1. Jan Wassenaar:
    8 juli 2021
    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het nederlands verleerd nu "nDuitser
    morgen "n Engelsman zo verleer je het echte schijndels, maar jou kennende kom
    je wel wer terug in je vertrouwde omgeving, veel plezier Gr Jan en Fien
  2. Mari de Visser:
    8 juli 2021
    Wijsheid komt met jaren mariet dus rustig aan met warmte nog veel plezier
    Nelly Mari
  3. Mien van der Zanden:
    8 juli 2021
    Ben hartstikke blij dat je wat rust neemt .Wij willen graag een fitte gezonde Mariet terug. Met die hitte waren we toch een beetje bezorgd.lekker met een koel drankje op een koel plekje hoe zeggen ze dat tegenwoordig chille als ik het niet goed schrijf dan hoor ik het wel maar je weet ongetwijfeld wat ik bedoel. Wens je een fijne dag op naar de volgende trip.geniet groet Mien
  4. Sia v Lith:
    8 juli 2021
    Zo 50j in Duitsland en terug na geboorte plaats Fijne rustplaats daar
    Rustig aan
  5. Gemmy Mol:
    13 juli 2021
    Mien heeft helemaal gelijk je blijft een bezige bij! Nog veel plezier daar! Groetjes