11Juli

11 juli 2021 - Sant'Angelo, Italië

Hoi, hoi ja hoor, ik ben er nog, vandaag had ik eigenlijk niet zoveel op mijn programma, maar mijn gastvrouw kwam met een aantal folders, en toen kon ik de verleiding niet weerstaan, en heb de hier achterliggende bergen bereden in aanvang was het goed te doen maar gaandeweg  was"de weg weg"om het oneerbiedig uit te drukken, ja het was natuurlijk ook eer nationaal park maar de Italianen nemen het onderhoud van de wegen sowieso al niet zo nauw... dus als mijn tuffie praten kon, wat zou hij tegensputteren!!

Daarbij komt nog, dat ik steeds door de bossen reed, met nauwelijks of geen uitzicht. Het was wel lekker koel dat dan wer wel

Uiteindelijk zet ik de afdaling in, wel met uitzicht, en hoe ! toen ik stopte voor een foto stopte er een auto en vroeg of ik problemen had?! ..erg attent zijn ze hier.

Eenmaal beneden moest ok nog langs die kustweg, ik zat nl 40km voorbij Scilla, en die 40km waren een regelrechte ramp! !

De wegen op zich al, en overal huisvuil  je kunt jezelf geen voorstelling maken wat ze hier op straat flikkeren!! Er staan van die grote containerbakken die zitten tot boven toe vol, en er ligt zoveel rotzooi omheen ,dat je de bakken niet meer ziet staan, en dat midden in dorpen en op pleinen,er de lucht die daar bij hoort!.... pffft Ik kom hier al meerdere keren, maar het lijkt of het steeds erger word, zo erg als hier heb ik nog niet meegemaakt

Kortom dat laatste stuk was niet echt genieten, maar al met al was het toch een mooie ,maar vermoeiende trip  (rotweg)

,

Voor morgen heb ik ook al een ritje klaar hieronder zie je alvast een beschrijving, het stond in mijn foldertje van mijn gastvrouw en ik zag op internet, niet ver hier vandaan  we zullen zien...

(Vertaald door Google) Prachtig voorgebergte dat een van de mooiste uitzichten ter wereld biedt. Het panorama dat te bewonderen is, is uniek, waardoor je bijna de hele Calabrische Tyrrheense kust kunt zien en ook een groot deel van de Siciliaanse. Er is ook een kleine kerk, met een aangrenzend klooster, gebouwd in 884 door een monnik, Elia lo Juniore, later geheiligd en vereerd door zowel katholieken als orthodoxen. De kerk is verschillende keren verwoest, zowel door aardbevingen als door bombardementen, maar is altijd weer opgebouwd. Er wordt gezegd van een zwarte man die de monnik ging omkopen met een zak vol geld die werd afgewezen en van de klif werd gegooid. De zwarte man veranderde in de duivel en vluchtte met de grote vleugels van een vleermuis en liet de afdruk van zijn klauwen achter op een steen op een paar meter van de kerk. 

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

4 Reacties

  1. Sia v Lith:
    11 juli 2021
    Pas op met de folders Het was n barre tocht lees ik en mischien ook nog warm
    Benieuwd na de foto's morgen en het uitzicht
    Maar geniet ook van je avond in een mooie omgeving ,en het Italiaanse eten !! Top prestaties
  2. Mien van der Zanden:
    11 juli 2021
    Gelukkig neem je de Italiaanse gewoontes ook over lekker op tijd siësta wel eens gehoord natuurlijk van de troep die ze maar laten liggen ,maar nu ik het van jou lees dringt het pas door hoe erg dat is .voor ons onvoorstelbaar .Gelukkig kijk jij er wel doorheen en zoekt de mooie plekjes voor ons uit en krijgen mooie foto's. Nog veel reisplezier en ga op je eigen gevoel dat is jou wel toevertrouwd. Fijne voortzetting, geniet groet Mien
  3. Jan Wassenaar:
    12 juli 2021
    zoals ik lees is het daar "n grote troep maar kijk daar maar doorheen elk land heeft
    wel iets, je zet "n masker op en je ruikt niks meer.ook hier wordt veel langs de weg
    gegooid, kijk maar naar de mooie dingen dan ben je dit zo vergeten.veel plezier
    m.v.g. Jan en Fien.
  4. Mari de Visser:
    12 juli 2021
    Mariet niet op de rotzooi letten naar de mooie omgeving bekijken dat is wel op de fotos te zien groetjes Nelly Mari