10Juli

10 juli 2021 - Sant'Angelo, Italië

Na een uitgebreid ontbijt,kriebels het toch weer Om de omgeving te ontdekken,ik tuf bergopwaarts eng het uitzicht is grandioos doos ik zie de Etna in de verte, en de stromboli kan ik, al is het vaag ontwaren

Ook rijd ik een stuk door het np Aspromonte ,eendicht bebost berggebied in de teen van Italie De wegen zijn er als ze al niet goed waren,  nog slechter dus extra opletten

Na de lunch rust ik een uurtje, ja voor zachtjesaan kom ik ook in het siësta ritme en het bevalt goed past ook bij mij  leeftijd...

Namiddags toer ik naar beneden 17km bergafwaarts het word steeds warmer .

Scillia heeft een wijk, eigenlijk is het een oude Borgo waar vroeger de arme vissers woonden,én trouwens nog steeds, word hier gevist op vooral zwaardvis.

Dat gaat op een hele aparte manier,er zit voor op de boot een meterslange loopplank,die zit verankerd aan de mast met een kraaiennest,vanwaaruit de visser in het heldere water de vis kan zien zwemmen en de man voor op de loopplank harpoeneert de vis,die niet meteen aan boord kan worden gehesen, maar aan een ton word vastgemaakt ,tot hij niet immer kan én zich overgeeft.

Ik heb nog een hapje gegeten in een vis restaurant en ben toen huiswaarts gereden

Gr Mariet

Foto’s

6 Reacties

  1. R.v.Deursen:
    10 juli 2021
    Hoi Mariet,een mooie foto,met een prachtig uitzicht.Lekker genieten.grt.uit Dinther.
  2. Wesley:
    11 juli 2021
    Oma dat is gaaf lekker aan zee geniet er van groetjes wesley:]
  3. Jan Wassenaar:
    11 juli 2021
    Op de foto zou ik zeggen daar zit de koningin van Schijndel prachtig,je heb goed weer
    goed eten en "n goede nachtrust dan hou jij het wel vol, maar ik zou zeggen geniet maar pas op je zelf.m.v.g. Jan en Fien
  4. Mari de Visser:
    11 juli 2021
    jij maakt het goed zo te lezen en de fotos geniet van de mooie natuur
  5. Sia v Lith:
    11 juli 2021
    Mooi de erna al te zien Gister zag ik het op T V en er is veel verwoest met uitbarsting in 2019 kreeg ik mee
    Neem fijn rust ,geniet ervan en mooi weer
    Prachtige reisverslagen al Groeten op Secilie Toppy
  6. Coby Warmerdam:
    11 juli 2021
    En daar zit ze dan, de 👸🏼uit Heeswijk-Dinther, heb je de vis ook geproefd? Het is weer een mooi uitzicht mooie vrouw en lekker glaasje wijn👍Het doet me goed om te horen dat het af en toe gaat kriebelen bij jou.😄 mooie voortzetting van je avontuur, samen met tuffie! Groetjes Coby😘