10Juli
10 juli 2021 - Sant'Angelo, Italië
Na een uitgebreid ontbijt,kriebels het toch weer Om de omgeving te ontdekken,ik tuf bergopwaarts eng het uitzicht is grandioos doos ik zie de Etna in de verte, en de stromboli kan ik, al is het vaag ontwaren
Ook rijd ik een stuk door het np Aspromonte ,eendicht bebost berggebied in de teen van Italie De wegen zijn er als ze al niet goed waren, nog slechter dus extra opletten
Na de lunch rust ik een uurtje, ja voor zachtjesaan kom ik ook in het siësta ritme en het bevalt goed past ook bij mij leeftijd...
Namiddags toer ik naar beneden 17km bergafwaarts het word steeds warmer .
Scillia heeft een wijk, eigenlijk is het een oude Borgo waar vroeger de arme vissers woonden,én trouwens nog steeds, word hier gevist op vooral zwaardvis.
Dat gaat op een hele aparte manier,er zit voor op de boot een meterslange loopplank,die zit verankerd aan de mast met een kraaiennest,vanwaaruit de visser in het heldere water de vis kan zien zwemmen en de man voor op de loopplank harpoeneert de vis,die niet meteen aan boord kan worden gehesen, maar aan een ton word vastgemaakt ,tot hij niet immer kan én zich overgeeft.
Ik heb nog een hapje gegeten in een vis restaurant en ben toen huiswaarts gereden
Gr Mariet

goed eten en "n goede nachtrust dan hou jij het wel vol, maar ik zou zeggen geniet maar pas op je zelf.m.v.g. Jan en Fien
Neem fijn rust ,geniet ervan en mooi weer
Prachtige reisverslagen al Groeten op Secilie Toppy