Castelmezzano

25 mei 2019 - Castelmezzano, Italië

En zo zit ik na een kleine week,weer in de bergen, die hebben  voor mij toch iets speciaals,ook al vond ik die "hak"  ook zeker de moeite waard,met die ruige rotskusten,én uiteraard de olijfbomen,die daar toch wel prominent aanwezig zijn

Vannacht was ik in Taranto, een havenstad, met een vliegbasis de op een na grootste van Italië, na La Spezia ,er worden oorlogs schepen gebouwd,daarnaast is er een grote chemische industrie,laatst nog bij ons in het nieuws geweest,vanwege luchtvervuiling, én wat je hier ruikt,weet ik niet, maar het zijn geen viooltjes !  Mijn plan is om weer niet de grote weg te volgen, ik heb de hele dag tijd ,dus dat word slingeren ,Eerste stop is Pistici mooie plaats uiteraard boven op een berg, ik drink er koffie en maak een wandelingetje ,er komt een oudere meneer op mij af en vraagt waar ik vandaan kom ,hij zegt dat ik zeker la kathedrale moet gaan bekijken "Bueno"zegt hij,én wijst de weg  ik beloof dat ik dat zeker doe , én trots loopt hij weg... dat word nog een hele toer ,door die steile eenrichtingsstraatjes ,én áls  ik hem uiteindelijk vind,is hij gesloten! Máár  ik heb dit plaatsje helemaal gezien ,met dank aan dat mannetje. En verder gaat het weer,motorrijders,rijden voorbij, eentje toetert luid, ik schrik, én hij steekt zijn duim hoog omhoog ,ik zwaai terug ... leuk toch !

Na zoveel bochten kom ik in de buurt van Castelmezzano, maar dan ben ik er nog niet! ! Het ligt nl hoog tegen een berg, én mijn navigatie is de kluts kwijt... HIJ laat mij 12 km rijden als het vraag aan twee mannen langs de weg, die schudden meewarig hun hoofd, én hun uitdrukking spreekt boekdelen!  Ik moet terug naar beneden,de grote weg op ,twee tunnels door én dan linksaf én dan 6km naar boven.....  als ik aangeef hun begrepen te hebben ,vragen ze naar mijn leeftijd met gebarentaal geef ik mijn leeftijd aan, én die blik van meewarigheid is meteen verdwenen .

Stomverbaasd laat ik die twee achter,nadat ik ze netjes heb bedankt voor de hulp. En zo vind ik mijn dorpje dat letterlijk tegen de berg aan zit geplakt.

Tot mogen

1. Roos:
    25 mei 2019
    Weer een heel avontuur beleefd zo te zien :) Gelukkig heb je het dorpje gevonden :)
  2. Jan Wassenaar:
    26 mei 2019
    Mariet is het niet "n beetje laat om pas om tien uur je bed uit te komen? maar ja "n keer uitslapen is toch ook wel fijn.maar ik lees wel dat je overal mensen tegenkomt al verstaan ze je niet met het Schijndels ze wijzen je toch de goede weg prachtig is dat, heel veel plezier gr Jan en Fien
  3. Jan Wassenaar:
    26 mei 2019
    Je hebt tegen die mensen toch wel gezegd dat je 50 jaar bent
    anders geloven ze niet,ik moet er wel om lachen hoe jij met al die mensen langs de weg je routes toch gevonden krijg, het geeft wel aan dat je veel vermogen heeft om het op te lossen
    gr Jan en Fien