Belmonte calabro

7 juni 2019 - Villammare, Italië

Na een hartelijk afscheid ,in Taormina ,én nog wat eigengemaakte lekkernijen voor onderweg verlaat ik dit mooie plekje,richting Messina voor de oversteek.als ik aan de overkant ben,is het ondertussen zowat lunchtijd ,én ik besluit op mijn favoriete plekje, met uitzicht op Scillia ,een schitterend plaatsje ,te gaan zitten ,eerst even een supermarkt opzoeken , maar dat is eerder ge zegt dan gedaan. Als ik dan uiteindelijk iemand raadpleeg ,zegt hij;kom maar achter me aan ,en scheurt met zijn scooter omhoog ,steeds hoger het dorp in ,straatjes links,rechts enz, én stopt recht voor de supermarkt ... dat had ik zelf nooit gevonden!!! Nog net voor een uur (siesta) graai ik mijn boodschappen bij elkaar ,én ga naar mijn picknick plekje.

Én daarna word het tuffen ,vandaag is niet de interessantste dag , maar als ik rond 5 uur op mijn overnachtingsadres arriveer, maakt dat alles goed . Het ligt hoog boven de zee ,én eenmaal bovenbeen ik even aan het oriënteren, als een man met een auto stopt ,én vraagt waar ik heen moet . Ik moet even spieken in mijn telefoon ,want je komt hem niet iedere dag tegen; taverne Intru  U Vicu  De man herkende het in zó n dorpje kent kennelijk iedereen  elkaar . Hij zei rijd maar achter mij aan ,dat was trouwens maar 100 meter  hij had o dertussen de eigenaar gebeld, en wees mij een smal straatje naar beneden in en zei;hij komt er al aan ,en jawel hoor een man kwam vanaf beneden naar boven gepuft ,en zei volg me maar.....Nou ik heb al op veel plekken overnacht ,maar dit was toch wel heel speciaal!

Ik was wel toe na zo n lange rit aan een afzakkertje ,én heb op het pleintje een wijntje gedronken ,én daarna op mijn adres gegeten ,én Lekker!!! Mijn blog heb ik maar voor morgen bewaard ,de puf was op .

1. Anja:
    7 juni 2019
    Alweer op de terug weg........toch gaat dat vlug. Gelukkig heb je beter weer gehad in Sicilië dan is alles toch mooier. Geniet er nog even van als je terug bent drinken we samen wel weer een wijntje. Rij voorzichtig en tot gauw.