Darwin 7 september

7 september 2022 - Darwin International Airport, Australië

En dan is het eindelijk zover, na een vreselijk lange wachtrij op schiphol,ik stond daar 3.30 in de wachtrij  ,en 2 vertragingen ben ik vanmiddag ,om half 3 op vliegveld Darwin.  Tot overmaat van ramp, was in Brisbane, de voorlaatste overstap, mijn koffer zoek... en na wat navraag kwamen we tot de ontdekking, dat hij nog op schiphol was ! !  Er werd snel wat  geregeld,ik kreeg 150 euro en een toilettas met toebehoren, en er werd mij verzekerd,dat zo snel mogelijk mijn koffer na zou komen, ik ben uiteindelijk toch 3 dagen in Darwin .De laatste vlucht was erg mooi vooral dat stuk langs de noordkust ik kreeg al best een beetje indruk van het landschap,  ook al zat ik te knikkebollen.

Hoera!! Een lekker bed en lekker koel, want buiten is het tropisch warm ik krijg al meteen een eerste indruk van de vogels,andere soorten,en ook andere geluiden er zitten ook dwergpapegaaien, maar die mogen voor mij hun bek dichthouden, want die krijsen alleen maar...

Wie ook een hoop herrie maken, zijn inheemse mensen,ook al zullen zij ook niet allemaal luidruchtig zijn...

Waarom ik dit vertel; Ik ging met de bus ,die overigens gratis is hier,van mijn verblijf, naar het centrum ,en daarna terug uiteraard .onderweg stapte er groepjes aboriginals in en gingen met zn alle op de grond zitten,in de bus en schreeuwden en gilde tegen elkaar dat het een lieve lust was.

Ze zagen er stuk voor stuk slecht uit en roken naar drank.

1. Mien van der Zanden:
    7 september 2022
    Goed om te horen, dat er een lekker bedje klaar stond. Daar was je beslist aan toe.Je reisverhaal is in ieder geval spannend begonnen. Zoals ik begrijp is de vliegreis goed gegaan alleen Schiphol was een slecht begin. De busreis met die gezellige passagiers maakte weer veel goed.heel veel plezier verder .toedelemisjoe geniet ervan!
  2. Jan Wassenaar:
    7 september 2022
    Je weet als je op vakantie moet je van alles mee maken wij hopen toch dat je
    inmiddels je koffer toch weer terug heb? want voor 150 dollar koop je niet je
    complete uitrusting. toch al met al heb je toch al "n leuke dingen gezien en meegemaakt
    en je weet elk land heeft z/n eigenaardigheden .hier gaat ook alles naar wens dus wij
    hopen voor jou het zelfde. m.v.g. Jan en Fien
  3. Joep:
    7 september 2022
    Fijn dat je erbent! Nu nog je koffer. Wezijn benieuwd naar het vervolg. Joep en Hélène
  4. Thea:
    7 september 2022
    Jee heb jij weer, komt vast goed, lange reis hoor, maar helemaal geweldig, prachtig geniet van al t moois meid!
  5. Sia v Lith:
    7 september 2022
    Leuk weer verslag te lezen van jou,dit keer erg ver van huis Darwins
    Zelf vandaag terug van New York
    Was daar met 2zonen Robert journalist en Joram
    Prachtige ervaring ook .
    Ga morgen verder lezen,en hoop met je koffer komt goed
  6. A. van Lokven:
    8 september 2022
    Geniet ervan. Hier is het op dit moment weer klote.
  7. Coby Warmerdam:
    9 september 2022
    Fijn dat je uitgeslapen bent, kennis aan het maken bent met de flora en fauna en de echte Australiërs. Succes met het aanschaffen van je outfits die je daar gaat aanschaffen. Komt goed wel balen van je koffer. Ik denk aan je en voel dan dat het goed gaat komen.