Auski Roadhouse

14 februari 2024 - Karijini, Australië

Op ons gemak vertrekken we vandaag weer uit Port Hedland,het achterland in.Onderweg is het enige wat we zien,de ene roadtrain na de andere,op weg naar Port hedland, met hun lading erts.
Het landschap word steeds desolater ,en de temperatuur stijgt,tot boven de 40 gr.
Op verschillende plaatsen, liggen kadavers van vee langs de weg en wij vragen onszelf af, hoe overleeft dat vee hier überhaupt??
Dit is de Pilbara,de grootste ijzererts mijnensite ter wereld!
Rond de middag zijn we bij Auski Roadhouse, waar het een drukte van belang is, niet zo vreemd,hier in de middle of nowhere .
We hebben gelukkig airco,en doen voor de rest van de dag niet veel meer, en bezinnen ons op morgen in de schemer wandelen we nog een rondje, en ik realiseer me hoe speciaal het is, dat ik momenteel exakt op dezelfde plek ben dan 2 jaar geleden,helemaal aan de andere kant van de wereld,en dan met mijn eigen zoon...

1. Neeltje:
    Hoi Mariet en Marcel,

Wat leuk en bijzonder dat jullie samen deze reis maken.
    Ik lees met jullie mee! Super leuk!
    Geniet ervan samen!

Groetjes Neeltje van Zoggel
  2. Neeltje:
    ll
  3. Francisca en Nolda:
    Hey hallo wereld reizigers , Marietje en Marcel 🤗🤗🤗
    Ik krijg het al warm, als ik lees hoe heet het daar is 🤣🤣🤣
    Het is wel een groot land met veel tegenstellingen denk ik, zo ben je in een prachtige stad met vele grote mooie gebouwen en kunst, en een paar uur later zitten jullie in het zand, bij de mijnen, of in de middle nowhere .
    De stranden de zee , teveel om op te noemen en ook teveel om te bekijken in een paar weken denk ik, dus volgend jaar weer terug samen ?
    Groetjes uit het natte Brabant 🤣🤣🤣
  4. Mien van der Zanden:
    15 februari 2024
    Hoi m&m.wat zoals lees, is het alle hitte dubbel en dik waard.fijn dat het zo goed verloopt en jullie zoveel van Australië zien díe een ander nooit ziet.ben blij dat iallemaal mee te beleven. Verheug me op de verhalen straks. Het GROOTSE van alles snappen we hier in ons kikkerlandje amper .Ga verder met jullie droom vakantie. Geweldig om te lezen.groetjes en toedelemisjoe.
  5. Jan Wassenaar:
    15 februari 2024
    Gelukkig dat we vorig jaar ook zulke hoge temperaturen hebben gehad, dan ben je er zo aan gewend, hoe vindt Marcel het dat daar zulke grote vrachtwagens rijden ,in dat uitgestrekte gebied. kijk goed want je komt er misschien nooit meer.gr Jan

Jouw reactie