21 oktober

21 oktober 2022 - Fremantle, Australië

Voor diegene ,die nog interesse heeft, ; Ik was in Fremantle,in het shipwreck muzeum, en heb daar de hele morgen rondgekeken.

Wat zijn wij als Nederlanders toch ondernemend geweest in het verleden. En als je dan moet voorstellen met wat voor middelen,ze dan toch de wereldzeen bezoeken, dan komt er toch een ietsiepietsie,chauvinisme, bij mij bovendrijven ,ondanks,dat ik ook wel besef wat men heeft aangericht,toendertijd

Ik kijk dan ook met gemengde gevoelens, naar dat Portret van JP COEN,die hier levensgroot tegen de wand prijkt.

Maar alles moet men in de tijdgeest zien, het is een onderdelen van onze geschiedenis,en ik moet zeggen het gaat toch meer leven, als je tastbare dingen terugziet, van wat ooit echt aan de orde was.

Ik was in het verleden ooit in de replica van de Batavia,in Leliestad,en dat krijg je toch beter een beeld van hoe het moet zijn geweest.

Nou, dit was nog een toegift,ik denk, dat er mischien nog mensen zijn die dit interesseerd.

Gr Mariet.

1. Jeroen:
    21 oktober 2022
    De natuur is prachtig, maar van deze foto's gaat mijn hart ook sneller kloppen ;-)
  2. Joep:
    21 oktober 2022
    Eens met de woorden van Jeroen
  3. Coby Warmerdam:
    21 oktober 2022
    Jeetje weer terug in de bewoonde wereld, wat een verschil zeg en dat allemaal in een continent. Je hebt wel veel gezien en meegemaakt mooie foto’s weer van het oude en het nieuwe. Je mag nu afscheid gaan nemen van Australië en weer aan ons in Nederland gaan denken. See you soon. Groetjes Coby
  4. Gemmy Mol:
    21 oktober 2022
    Hoi Mariet, wat heb jij weer een geweldige reis gehad ik heb je helemaal gevolgd en mee genoten heel mooi allemaal! Een goede terug reis! En hopelijk snel tot ziens.
  5. Mari de Visser:
    21 oktober 2022
    Mariet bedankt voor alle mooie dingen die je hebt laten zien beschreven goede terug reis naar nederland en tot ziens nelly mari
  6. Ria vd Meijden:
    21 oktober 2022
    Is wel even wat anders dan al die mooie foto’s van de natuur en zeker de moeite waard vooral omdat het toch een stukje geschiedenis is en nu terug naar huis daar wordt op jou gewacht zodat je jou ervaring kunt delen.
    Goede reis terug.
    Groetjes