15 september

15 september 2022 - El Questro Station, Australië

Nadat ik gisteravond,bij de buren ben geweest, heb ik toch weer wat meer informatie opgedaan.

Met die informatie werd ik wel gemotiveerd om de gibb route te rijden.  Vanmorgen om 6 uur namen we afscheid van elkaar en ik ging naar el questro gorge,dat is hier vlakbij 8 km hier vandaan.

Men moet wel door een 80cm deep water crossing,zoals ze dat hier noemen...ik ga ervoor, en.. met horten stoten kom ik aan de overkant.daar is ook meteen de parkeerplaats,en  na een half uur klimmen en klauteren ,kom ik bij een poeltje met heerlijk helder water,er is nog een gezin met 2 dochters,die gaan verder,wat heet?

Men moet op dat moment over een steen klimmen (zie fotos)  voor mij geen optie,ik blijf hier in mijn eentje lekker even afkoelen ,en begin weer aan de terugtocht.

Je ziet hier zooo duidelijk, dat water essentieel, en van levensbelang is voor alle leven

Diep in deze en ook andere kloven is een weelderige en overdadige plantengroei, daar waar steeds het water aanwezig is.En als ik uiteindelijk weer op de parkeerplaatsen ben, is er  het stof, en de hitte weer die het aanzien hier bepalend, savanneachtig landschap!

Ik rijd terug, en moet uiteraard wederom door het water 80cmdiep.als ik aankom maak ik eerst een foto,en zie dan dat er aan de andere kant getwijfeld word, het zijn jongeren, ik wacht even ,en besluit dan om aan te rijden... ze zien mij aankomen,en filmen mij Met veel hilariteit beland ik aan de overkant...en dan wagen zij het ook ik vraag, om het door hun gemaakte filmpje,ze staan ook op mijn camping ,ik moet denken aan die man gisteren ; Als je hier door durft rijd dan gerust de gibb, want erger word het niet .Eenmaal terug op de camping,word ik aangesproken door dat stel in die kloof en heb met hen nog een praatje gemaakt.

morgen verder, tot nu toe gaat het nog goed met internet....

1. Jeroen:
    15 september 2022
    Prachtige verhalen tante Marietje. Wij genieten iedere dag met je mee!
  2. Thea:
    15 september 2022
    Dit heb je toch mooi gedaan, wat n mooi leven, ben nooit jaloers, maar stiekem wel hoor, ga zo door en geniet van dit mooie avontuur!
    Gr Thea en de pluis
  3. Coby Warmerdam:
    15 september 2022
    Wauw Mariet wat een mooie foto’s, heb je ook een Australische outfit aan? Heel mooi dat rood val je goed op😂🤣😂 wat een avontuur en dan in je eentje ik denk dat jij de enige vrouw bent die dit alleen onderneemt.👍💪toppie. Geniet nog van je verder van de natuur en je ontmoetingen. Lieve groet😘
  4. Jan Wassenaar:
    15 september 2022
    Je spreekt al van de buren dus je heb geen moeite om kennis te maken , maar dat
    weet ik wel. wat is het mooi om ook met jonge mensen te ontmoeten je komt nou
    op plekken waar je je ogen uitkijkt,wij zien ook hoe mooi de foto"s zijn .ik zou zeggen
    geniet er maar van. m.v.g. Jan en Fien.
  5. Sia v Lith:
    15 september 2022
    Ijzersterk Niet te geloven in je eentje , Je doet het maar Top prestatie Mooi je foto's
  6. Toon en betsie:
    16 september 2022
    Hoi Marietje,
    Wat een avonturen maak jij weer mee! Leuk om te lezen en dapper dat je dat allemaal doet en kunt! We blijven je reisverhalen volgen.
    Heel veel groetjes van Toon en Betsie Heesakkers