14sept

14 september 2022 - El Questro Station, Australië

En dan ga ik vandaag, de gibb river road op ,een 650 km lange gravel road  dwars door de Kimberley,werd vroeger en nog wel, veel gebruikt voor veevervoer, tegenwoordig is het vooral toeristisch in trek, je moet van goede huize komen ,en het stuur goed vasthouden, ik heb als eerste bezienswaardigheid zebedee Springs bezocht, het is een oase,in een heet savannelandschap .

Het water is 28 tot 32 graden,en het staat er vol livingstone palmen, die kunnen wel 80 jaar oud worden en groeien alleen daar,en in noord Australie het is er heerlijk koel voor wat je hier koel kunt noemen

Daarna hobbel ik verder over de gravel,op weg naar el questro station daar is mijn camping die ik heb gereserveerd,eerst moet ik nog "down under"in down under....2maal een rivierbedding oversteken,en een halve meter diep door het water.

Eenmaal op de camping, bekruipt me het gevoel weer verd ... waar blijft mijn koffer ,en ik klim weer in de telefoon na een hoop frustraties en stress heb ik uiteindelijk iemand aan de lijn van Emirates die mij op een spoor kan zetten... ik trek een buurvrouw aan de mouw , die verstaat immers dat taaltje beter ,en ver.... het lukt , mijn koffer word morgen opgestuurd naar Broome, waar ik over 6 dagen ben !!!! Er valt een blok van me af, de buurvrouw,(en man) nodigen me uit op een borrel  proost!

1. Anja:
    14 september 2022
    Echt mooi, alles is anders. Je zult zeker genieten. En hopelijk dan toch nog je koffer over 6 dagen. 😘
  2. Sia v Lith:
    14 september 2022
    Mooi je koffer over 6dagen En fijn je verdiende borrel PROOST alvast Samen met je buurvrouw op de camping Onvoorstelbaar maar erg leuk. Groetjes
  3. Mari de Visser:
    14 september 2022
    mooie fotos geniet maar van de natuur en met het koffer dat zal wel goed komen houdoe nelly mari
  4. Thea:
    14 september 2022
    Top so far so good, nou maar hopen dat de koffer er ook is, je weet 't nooit!
    Genieten doe je toch wel, wat n mooi avontuur!
    Wordt vervolgd...gr Thea en de pluis
  5. Coby Warmerdam:
    14 september 2022
    Mijn kaarsje heeft geholpen (hopelijk) voor de koffer anders nog ff doorgaan. Wat een verschil in natuur, ziet er soms ruw uit en dan weer wat lieflijke,die boom prachtig. Duim dat het goed komt met je koffer.
  6. Mien van der Zanden:
    14 september 2022
    Prachtige bomen en bloemen. En fijn om leuke mensen te ontmoeten en lekker even samen genieten van een glaasje wijn proost en nu op een goede afloop dat je koffer er is in Broome.toedelemisjoe en groetjes.
  7. Jan Wassenaar:
    15 september 2022
    Aan de foto"s te zien is het daar prachtig ,ik lees dat het water hoog in temperatuur
    is ? er zwemmen daar wel wilde dieren en lekker stukje vlees lusten ze wel.kijk maar uit
    verder geniet van de mogelijk heden die er nu zijn. m.v.g. Jan en Fien