cavo

21 mei 2018 - Cavo, Italië

Vandaag ga ik een toertocht over het eiland,honderd keer gestopt van het uitzicht te genieten,en standjes bezocht
Het wat niet echt de bedoeling om heel het eiland rond te rijden maar hoe verder ik kwam,hoe ruiger het landschap met steeds nieuwe vergezichten
Elba werd in de prehistorie al bewoond Door de etrusken vertrek voorlopers van de Romeinen ook op het vasteland van toscane vind men nog sporen van deze vroege beschaving
Toen deed men al aan mijnbouw zelfs tot 1980 toen zijn de mijnen gesloten
Ijzer wat de voornaamste delfstof de naam van de hoofdstad Portoferraio is daarvan afgeleid ook andere mineralen werden er gevonden en geëxporteerd
Tegenwoordig is tweederde van het eiland beschermt gebied voor ons is Elba bekend Door de verbanning van Napoleon in 1814 tot 1815 heeft hij hier met zijn leger van 1000man een jaar doorgebracht en zichzelf uitgeroepen tot Keizer vanElbaHoeveel grootheidswaanzin kun je hebben! !!Dat het niet goed met hem is afgelopen,weten welke, maar hier dragen ze hem nog een warm hart toe Ik zou zeggen,hij heeft bloed aan zijn handen
Machtswellust is van alle tijden, kijk maar om je heen....
Tim weer genoeg vandaag tot morgen.

1. Jan Wassenaar:
    21 mei 2018
    Het is toch mooi dat je daar zo van kan genieten, het
    lijkt voor mij ook wel heel aantrekkelijk, maar daar zal
    in mijn geval wel niet meer van komen, maar zoals ik lees beleef jij wat je zo graag wilt zien dus geniet met volle teugen. gr Jan en Fien
  2. Mien van der Zanden:
    21 mei 2018
    Hoi Mariet Fijn om te lezen dat je zo geniet van je trip naar Italié.Volg je maar al te graag en geniet volop mee.Prachtige foto;s wat is het daar mooi.Geniet lekker verder en groetekussssssssssssssss
  3. Leomar:
    21 mei 2018
    Ja wat fijn, heb nu je verhaal bij de foto's.... Whauw wat ben jij een bofkont.... Prachtig daarzo.... Geniet met je mee...