Sermoneta

11 mei 2017 - Sermoneta, Italië

Nadat Ik vanmorgen even lekker heb uitgeslapen,ga ik maar eens de omgeving verkennen, immers achter iedere bocht ligt weer een idyllische dorpje.

En zo rijd ik al slingerend langs het frisse lentegroen  en bloeiende accasia en flierbloemen .Na een bakkie koffie en verse broodjes in een mooi dorpje  lunch ik in de vrije natuur en ik moet zeggen,dat is geen straf ! Ik bezoek nog zo n dorpje en dwaal er wat rond,ik heb de trappetjes niet geteld maar het waren er Veel!  Op een piepklein binnenplaatsje kijkt een oud vrouwtje door het raam,ik vraag,of ik een foto mag maken,dat mocht,ze zijn iets wat ik niet verstond,maar het had met haar leeftijd te maken,dat begreep ik eruit. Ze wenkte dat ik naar de deur moest komen,wat ik uiteraard deed, en ze gaf mij te verstaan,dat ze 94 jaar was ,en vroeg hoe oud ik was,hadden we een klik,het was jammer dat we verder niet konden converseren i v m de taalbarrière,  anders was ik zeker binnen gegaan ,want  het was wel erg stil in haar buurt begreep ik van haar zo zie je maar wat wij als toerist romantiseren is voor de bewoners minder,en zeker als je 94 bent.Na een warme handdruk gingen we weer ieder onze gang,mooie ervaring was dat.

Gr Mariet

1. Mien van der Zanden:
    11 mei 2017
    Geweldig Mariet je neemt ons weer mee op vakantie. Jammer dat je met deze dame niet echt kunt praten. Waarschijnlijk is ze haar hele leven lang amper uit het dorpje geweest. Zullen ze van jou straks niet zeggen. wachtend op je verdere avonturen zeg ik maar weer houdoe wonne.
  2. Coby Warmerdam:
    12 mei 2017
    Wat een mooie ontmoeting weer, het lijkt me nog een krasse tante, ziet er nog geweldig uit. Ben heel benieuwd wat er nog allemaal op je pad komt. Laat ons meegenieten. Doei
  3. Leomar:
    12 mei 2017
    Schitterend...zowel de omgeving...de ontmoeting ....en het oude vrouwtje......
  4. Jan Wassenaar:
    14 mei 2017
    Jou sterke kant is met iedereen :n praatje maken al zijn ze nog zo oud jammer dat je vroeger geen Italiaans geleerd heb maar met handen en voeten kom je :n heel eind . gr Jan en Fien
  5. Mien van der Zanden:
    21 mei 2017
    Hallo Mariet Inderdaad met handen en voeten.maar vooral je hart volgen.groetekussssss