Bacheria

21 mei 2017 - Bagheria, Italië

Na al die (italiaans-engelse)informatie, met 3 verschillende sleutels, van poort,huisdeur en kamerdeur,enz enz, en een super verblijf en ook nog een prima ontbijt,fatsoenlijke mok koffie,en brood met ham en kaas,ipv al die zoetigheid, ik blijf toch Hollands!...,is het vandaag de planning om naar Monreale te rijden,is niet ver hier vandaan, vlakbij Palermo Er is een zeer oude Dom gebouwd in 1174 die wel vier bouwstijlen in zich heeft ,en vooral van binnen een absolute topper ,van mozaïeken  hier wat getallen:

2200kilo aan goud en 650 vierkante meter aan mozaiek  schitterde je tegemoed,ik heb mijn ogen uitgekeken, het was werkelijk Schitterend!

Aardige bijkomstigheid, de kerk zat vol met mensen,met hun handen in de lucht,het leek of ze allemaal aan het mediteren waren,.....Maar het waren allemaal toeristen,met een camera in hun handen.

Tot morgen.

1. Leomar:
    21 mei 2017
    Whauw nu ben ik echt jaloers.... zooooo mooi die kerken, al moet ik er niet bij stil staan, wat een bloed, zweet en tranen dit gekost heeft in die erbarmelijke omstandigheden van toen.... Daarom zet ik die gedachtes altijd van me af...en geniet van al die pracht.... ten attentie van al die mensen, die dit verwezenlijkt hebben.... FORMIDABEL.... Geniet verder...ik reis met je mee...
  2. Ad van Els:
    21 mei 2017
    Dat is inderdaad de moeite van een bezoekje waard! Goeie tip.
  3. Mien van der Zanden:
    22 mei 2017
    Begrijp steeds meer dat je hier voor langere tijd heen wilde Zo mooi en geweldig,en hoe je het beschrijft Prachtig!!!!geniet verder doeiiiiiiiiiiiiii
  4. Gemmy Mol:
    22 mei 2017
    Inderdaad sluit me helemaal bij Mien aan! Echt genieten!
  5. Toon van der Sanden:
    22 mei 2017
    Geweldig gewoon, omdat allemaal met eigen ogen te mogen zien.
    Gewoon verder gaan met genieten.
  6. Toon Van Boxtel:
    22 mei 2017
    Zo'n mooie kerk: je zou bijna van je geloof afvallen.
    Bedankt voor de geweldige verslagen en de fraaie foto's.
  7. Toon Van Boxtel:
    22 mei 2017
    Trouwens: was dat een verschijning van de heilige maagd in dat torentje?
  8. Coby Warmerdam:
    22 mei 2017
    Hahaha Toon ik denk niet dat Mariet hier roomser van wordt van al die kerken en trouwens is ze ook geen maagd meer. Maar het zijn wel weer prachtige plaatjes Mariet en ik vind het zo mooi dat je ons laat meegenieten , geweldig. Op naar het volgende avontuur. Doeiiiiiii
  9. Mari de Visser:
    22 mei 2017
    Mariet je moet er wel een eindje voor rijden maar het is de moeite waard,schitterend watje allemaal ziet.
  10. Jan Wassenaar:
    22 mei 2017
    Wat ik niet begrijpt dat je de vierde sleutel niet heb gekregen die van kluis bedoel ik haha maar wij zien wel dat je der van geniet en dat is ook de bedoeling.als je maar niet terug komt met die eeuwige gelofte voor het klooster want dat geloven wij niet meer gr Jan en Fien