Geralton

23 februari 2024 - Perth, Australië

Het is vandaag nier ver,maar 150 km. Eerst gaan we kijken naar het voeren van pelikanen,hier iedere morgen
Ze verblijven in de monding van de murchison rivier,op een zandbank,en komen,smorgens deze kant op,voor wat lekkers. er word uitleg gegeven over hun leefwijze,erg interessant.
En dan op weg naar Geralton!
We komen  nog langs red Bluff een honderd meter hoge rots,waar de tragedie van de Batavia, en de Zuydorp twee schepen van de Nederlandse  voc,zich afspeelde.
Onderweg is pink lake,een rosé gekleurde meer,dat momenteel bijna droog staat en een surrealistisch aanzien heeft.
Het landschap veranderd langzaam, in bouwland,er word hier veel koren verbouwd,je ziet links en rechts grote silo s staan.
In Nordhampton eten we een hapje,het is een van de oudste plaatsen in west Australie. Rond 3uur  ... Geralton!

1. Jan Wassenaar:
    23 februari 2024
    Wij hopen dat alles naar wens verloopt? als ik zo lees komen jullie met z/n tweetjes er wel uit jullie zien erg veel hoe het aan de andere kant van de wereld er uit ziet, veel gezondheid en hou "t recht. Jan en Fien
  2. Mariet van Zoggel:
    24 februari 2024
    Dag Jan, wij vinden het hartstikke leuk,dat je steeds reageerd! We zijn nu in mt Magnet, een goudmijn plaats
    We hebben vanmorgen kontakt gehad met een chauffeur van een roadtrain, en erin gezeten, haha
    Zojuist is hier een oversized load langs gekomen met een vleugel van een windmolen van schrik niet 85mtr lang... hij moest er 400km mee rijden,waarvan de laatste 40km door zandweg... groetjes aan Fien van M+ M
  3. Jan Wassenaar:
    24 februari 2024
    Daar zal Marcel wel van op kijken zo?n groot materiaal,Maar nu jullie toch in die goudstad zijn breng maar "n kilo mee.Ha Ha.Ook aan de foto"s is wel te zien hoe uit gestrek het gebied wel is ,geniet er maar van. Jan en Fien
  4. Francisca en Nolda:
    Hey wereldreiziger,

Wat een vrachtwagens hè wat een lengte zal hier niet te doen zijn met al onze rotondes 🤣🤣🤣
    Mariet jij schreef dat veel landschap veranderd in bouwland maar is het daar dan niet te droog ??? Of hebben ze daar regenseizoenen? Zodat ze water op kunnen vangen ?
    En wat is het leuk al de contacten die je over heel de wereld op doet .
    Zoals wij zeggen jij bent een wereldwijf ❤️🤣🤣🤣😎😉🤗🤗🤗

Jouw reactie