27Juli

27 juli 2021 - Itri, Italië

Ik zit hier zoals ik al zei in Itri  inmiddels niet meer alleen er zijn nog enkele  Italiaanse toeristen gearriveerd

Vanmorgen ben ik een tochtje gaan maken,wandelschoenen aangetrokken, eerst naar de kust en dan omhoog naar uiteindelijk 950 met boven zeeniveau

Het uitzicht werd steeds wijdser, ik heb geprobeerd  dat enigzinds met foto's weer te geven, maardat lukt niet helemaal,of zeg maar gerust helemaal niet. Daarbij komt dat het ontzettend warm is, en het uitzicht word belemmerd door de warmte.

Maar eenmaal boven kon je een wandeling maken, naareen kerk in de rotsen, vol goede moed ben ik begonnen aan die wandeling, maar na eentijdje zakte de moed toch in mijn schoenen, het was vooral de temperatuur die me de das om deed ,ik kwam een jonge vrouw tegen die zei als je alleen bent ,doe het niet ,er is daarboven helemaal niks, dus heb ik maar besloten om bij het eerste kruis, het waren er totaal 3 voordat je boven was, om te draaien, en dan nog was het heftig met dat weer en... (twee krukken)...

Maar, het uitzicht was geweldig ik vraag me af wat die monniken vroeger bezielde om op zo n extreme plekken kerken te bouwen?? Eenmaal beneden heb ik mezelf getrakteerd  op een ijsje en ben terug naar huis gegaan. Na mijn siësta  ja hoor ik kom steeds meer in het Italiaanse ritme, heb ik mijn scootertje een wasbeurt gegeven, en de plantjes rondom het huis hadden ook dorst.

En zo kom ik stilletjesaan tot een einde van deze vijfde reis door Dit mooie land ,met zijn sympathieke mensen, een overdaad aan cultuur, vaarvan in deze reis niet het meeste naar voren is gekomen, maar andere jaren wel.

Ik heb genoten van de landschappen, de natuur ,ook al zou ik iedereen aanraden om in Mei of juni te gaan dan is alles nog groener en bloeien de bloemen nog uitbundiger

Voor mij was het ook herinneringen ophalen, en dankbaar zijn dat ik dit nog kan, ook ik voel dat de jaren gaan tellen...

Beste mensen ,het was mij een zeer groot genoegen, dat jullie zo leuk reageerden,het geeft toch een goed gevoel ,dat er meegeleefd  word, daarvoor hartelijk dank!!!

En, we zien elkaar snel weer!

CIAO  CIAO

1. Sjan Jongeneel:
    27 juli 2021
    Nou Mariet je hebt weer veel moois gezien en nieuwe herinneringen gemaakt. Jouw reisverhalen en mooie foto's waren weer bijzonder, heb ze met plezier weer gelezen. Hele goeie terugreis✈ en graag tot ziens 👋
  2. R.v.Deursen:
    Tot gauw,fijne reis terug
  3. Anja:
    27 juli 2021
    Tot vrijdag het was weer mooi om te lezen waar je zat en wat je zag, minder cultuur is niet erg met de prachtige natuur die we mochten zien. Ik ben benieuwd vrijdag naar de verhalen die je niet in deze blog schrijft 😉😄.
    🤚👋
  4. Jan Wassenaar:
    28 juli 2021
    Als de klim naar boven te zwaar is heb je groot gelijk om terug te keren, hier staan ook
    veel kruisen, en niet zo warm.je kan toch weer terug kijken op "n geslaagde reis en al
    dat moois pakken ze je niet meer af,wij wensen jou "n heel voor spoedige reis terug
    en we zien je wel als je weer op adem bent gekomen.gr Jan en Fien
  5. Mari de Visser:
    28 juli 2021
    Mariet hartelijk dank voor de mooie fotos en verhalen we hebben er echt van genoten goede reis terug en tot ziens
    groeten Nelly Mari
  6. Marcel en Marieke:
    28 juli 2021
    Het was weer super leuk om je te kunnen volgen en fijn dat je er weer zo van geniten hebt.
    Tot snel 🙋‍♀️
  7. Marcel en Marieke:
    28 juli 2021
    Fijn dat je er zo van genoten hebt en dat we je weer mooi konden volgen.
    Tot snel 🙋‍♀️
  8. Coby Warmerdam:
    28 juli 2021
    Je mag het gaan afsluiten je mooie avontuur, ik heb ook weer genoten van je foto’s en verhalen. We maken snel een afspraak dan kun je nog meer verhalen kwijt. Goede reis terug, groetjes Coby
  9. Gemmy Mol:
    28 juli 2021
    Hoi Mariet, ik geniet van je verhalen wat is het daar mooi! Wil je de mail van 28 Julie nog een keer naar mij toesturen heb ik per ongeluk gewist! Bij voorbaat dank! Groetjes Gemmy
  10. Mien van der Zanden:
    28 juli 2021
    Was weer geweldig om met je mee te reizen.we zullen ongetwijfeld nog vele verhalen te goed hebben. Wens je alvast een voorspoedige thuisreis. En bedankt voor alle mooie foto's tot ziens geniet groet Mien.
  11. Ria vd Meijden:
    28 juli 2021
    Mariet,fijn dat het allemaal goed gegaan is,wij wensen jou een goede reis terug en tot ziens
    Groetjes Ad en Ria
  12. Sia v Lith:
    28 juli 2021
    Super was het om je te volgen in die prachtige natuur en uitzichten Een voorspoedige terug reis Jij genoten,wij genoten Bedankt hiervoor Tot ziens Mariet
    Groetjes Sia