13Juli

13 juli 2021 - Sant'Angelo, Italië

Vandaag nog hier op dit mooie plekje, ik wil nog wel naar Tremusa ,dat ligt hier vlakbij3 km terug, dus eropaf.

Mijn navigatie weet nu wel waarheen, maar het straatje waar ik in moet,staat niks aangegeven,en ziet er niet echt veelbelovend uit!!

Dan maar is gevraagd,het is wel die kant op, maar hij schud nee, dan twijfeld hij en zegt oké

Klinkt niet al te uitnodigend,  maar ik waag het erop, ik kan toch altijd nog terug.

Achteraf begrijp ik waarom hij zo 'n gedrag vertoonde, het weggetje liep steil naar beneden, en na het zoveelste bochtje , was de weg weg.(zie foto s) ik parkeerde mijn scooter,en ging op verkenning uit.

Ik zag toen al gauw, dat de grot  nog net bereikbaar was, met wat klauteren.

Achteraf hoorde ik van mijn gastvrouw,dat daar in het voorjaar een aardverschuiving had plaatsgevonden,  met deze catastrofale gevolgen... maar... de grote heb ik gezien.

Dan ga ik naar Scilla slenter wat langs het strand,eet een hapje, en smeed een plannetje om toch even te gaan zwemmen. Mijn spullen laat ik achter in de afgesloten scooter, snorkel mee en het water in ,het water is heerlijk snorkelen gaat ook goed, alleen heb ik geen flippers bij ,dan ga je sneller.het is voor herhaling vatbaar, dus straks op Lipari krijg ik nogmaals de kans.

Met kleren aan zwemmen,doe je alleen voor een diploma, maar ik deed het hier ook ,lekker afgedouced op het strand, en op de scooter en lekker uitwaaien toen ik thuis was was ik weer droog.

Vanavond ga ik naar de zonsondergang kijken op een berg hier vlakbij

Dus niet  , de lucht is niet helder het is zo heiig wellicht krijg ik nog de kans op sicilie

Gr Mariet

1. Anja:
    13 juli 2021
    Wat een prachtige plek aan de foto's te zien, alleen de weg is wel gevaarlijk zo.
    Beter weer om te zwemmen bij jouw als hier. Geniet ervan
  2. Gemmy Mol:
    Wat geweldig daar!
  3. Toon Van Boxtel:
    F A N T A S T I S C H !
  4. Sia v Lith:
    14 juli 2021
    Zwemmen mijn ding ,en jij in dat azuur blauwe water
    Hoop zonsondergang ,dat het lukken gaat Fantastisch !!
  5. Jan Wassenaar:
    14 juli 2021
    Als je daar alleen bent bij het zwemmen hoef je je kleren niet nat te laten worden het
    waait er echt niet af, Haha. maar ik zou zeggen geniet er van je hebt nu de gelegenheid
    aan de foto"s zie ik wel dat er heel wat te beleven valt, heel mooi. gr Jan en Fien
  6. Mien van der Zanden:
    14 juli 2021
    Alles beter als een door moeder gebreid zwempak.kom je uit het water toen hing het kruis op mijn enkels.kun je je dat voorstellen gelukkig handdoek in de buurt lang zitten wringen om water er uit te krijgen.en snel naar het kleed hokje .was meteen over nooit leren zwemmen. Daarom alle bewondering voor jou.lekker zwemmen en snorkelen.hupsakee op je tuffie en droog waaien.dat opkikkertje was wel verdient als ik zo de foto's mag bekijken .bedankt daarvoor lieve Mariet geniet groet Mien
  7. Mari de Visser:
    14 juli 2021
    mariet je ging natuurlijk zwemmen dan waren kleren meteen gewassen het is er wel mooi daar in de omgeving groeten Nelly Mari