Florence

28 mei 2018 - San Marcello Pistoiese, Italië

Het was vandaag maar ongeveer 75 km dus was ik vroeg in de middag al weer op mijn plekkie. Een supergroot hostel, waar alles vlot verloopt .

Inchecken kan vanaf half 3, maar mij  scooter kan veilig achter de poort, én mijn bagage kan alvast in de luggage room,zodat ik er geen 2 uur mee hoef te slepen.

Eerst maar een broodje en koffie scoren,en dan ga ik maar ééns per  op onderzoek uit. Het is maar 10 min lopen,én dan sta ik al oog in oog met de kathedraal én.....heeel  veel toeristen! Na een uurtje is mijn kamer beschikbaar  en kan ik me verder oriënteren,op morgen.

Nadat ik mezelf heb georiënteerd, op internet, wat ik hier wil zien,kom ik er al snel achter,dat ; wil je al ergens binnen , via internet moet bestellen,want de wachtrijen zijn gigantisch twee uur in de wachtrij sta je zomaar.!

Niks voor niks, én weinig voor een beetje, geld hier !alles kost geld, én niet zo n beetje ook!  Wat het geworden is hoor je morgen.

1. Leomar:
    28 mei 2018
    SCHITTEREND de kathedraal..... Maar wij hebben 'm ook niet van binnen gezien... Toen al een lange rij toeristen, zonder het internet... pfff vonden we niet aanlokkelijk...
    2 Dagen door Florence gedwaald en veel gezien, toen gauw verder naar de rust van ht platteland... Ennn naar Sienna.. Magnefieke kathedraal, die toen nog niet veel bezocht werd... en ook een mooie stad.... Ik geniet weer met je mee....
  2. Jan Wassenaar:
    29 mei 2018
    Ik ben gisteren avond in de kerk gaan zingen ook "n beetje voor jou dus laat de binnenkant va n die kathedraal maar zitten ,zoek maar "n rustig plekje met "n wijntje dan maak je het wel, gr Jan en Fien