Motte Camastra

9 juni 2017 - Motta Camastra, Italië

Vandaag heb ik nog wat van de omgeving bekeken,hier in deze omgeving worden veel pistachenoten geteeld, het is bijna niet voor te stellen,hoe die kunnen groeien,in dat lava gesteente, en onder welke omstandigheden die mensen ,moeten werken!

De akkers zijn allemaal afgezet met gaas,en prikkeldraad,en worden veelal bewaakt door honden. Ik zoek nog een afgelegen dorpje op ,onderweg heb ik een prachtig uitzicht op de Etna,het is een strakblauwe lucht,ik pauzeer even om wat te drinken en zo scharrel ik weer terug naar mijn stekkie, er rest vandaag nog om te doen waar ik hier eigelijk voor gekomen was, de Alcantarakloof bekijken.

Het is vlakbij ij,Dus loop ik die kant op en na ruim 200treden te hebben afgedaald,sta ik oog in oog,met alweer zo 'n natuurspektakel, een verzameling basalt blokken ,veelal 5 of 6 hoekig, waarom???? De natuur wetenschappers zullen er wel een verklaring voor hebben, maar ik even niet,maar wonderlijk is het wel! Morgen naar Taormina ,de G7 TOP is hopelijk weer voorbij,zodat er weer ruimte is voor  "het gewone volk "

Tot morgen .

1. Carla Boonman:
    9 juni 2017
    Idd heel appart die basaltblokken. Mooi allemaal. Groetekus
  2. Leomar:
    9 juni 2017
    Ohhhhhhhhhh....wat een fenomeen.... Zo bizar en zo ontzettend apart mooi.... Geweldig.... Ik blijf erbij.....ben jaloers..... En de lekkere pistachenootjes te zien "groeien"ook heel apart..... Kijk alweer uit naar morgen
  3. Diny Aker Wouters:
    10 juni 2017
    Hooi Mariet wat superr mooi alles wat jij ziet en meemaakt en wat fijn dat we dit mee mogen beleven , ook al zijn we gewoon in schijndel groet Diny
  4. Toon van der Sanden:
    10 juni 2017
    Het zou beter zijn als die politieke leiders met de scooter de natuur in gingen, dan zouden er misschien wel heel veel dingen veranderen, en anders gaan.