Auletta

14 mei 2017 - Auletta, Italië

Zo dat word weer hobbelen Napels, het was zeer de moeite waard,toch een hele speciale stad,met een sfeer,die in geen enkel opzicht voldoet aan de negatieve verhalen die erover de ronde doen.maar ik ben nu wel weer toe aan een wat rustigere omgeving.

Het is inmiddels 22.00 uur en ik zit hier in Auletta een landelijk gebied even ten zuiden van Salerno .Het laatste stuk was prachtig,door de bergen,tot ik voor een wegblokkade kwam,en daardoor 20 km moest omrijden, maar uiteindelijk zit ik hier in een, naar mijn zin te duur maar wel lux onderkomen, waar men letterlijk geen woord anders dan Italiaans spreekt,maar we hebben toch een geanimeerd gesprek gehad.

De Italianen,zo werd gesuggereerd,waren te lui om te doen wat ik deed,met een scooter rondreizen,ik zei,dat hun land zo mooi was,dat ze niet naar het buitenland hoeven,dat streelde hun ego,waarop ik antwoorde,dat Nederlanders graag reizen,zij het niet allemaal met de scooter!!!!

Zo... heb ik Nederland weer even op de kaart gezet!!

Groetjes Mariet

1. Joke kemps:
    14 mei 2017
    Leuk Mariet, om je zo te volgen, mooi on te lezen.
  2. Leomar:
    14 mei 2017
    FANTASTISCH........ Heerlijk om te lezen...beetje herkenbaar....
  3. Mien van der Zanden:
    15 mei 2017
    Hoi Mariet Volgende keer iets meer aandacht voor jou ,nu ga ik met de wereldwinkel collega's op stap.Ik wens je weer veel reis en kijk plezier. en voor nu gewitut hou doe wonne !
  4. Jan Wassenaar:
    15 mei 2017
    Wij zijn bij dat ook jij reclame maakt voor Nederland, en de taal leer je vanzelf als je maar lang genoeg blijft geniet er maar van Gr Jan en Fien.