3 oktober

3 oktober 2022 - Exmouth, Australië

Vandaag heb ik wat de omgeving verkent en een wandeling gemaakt bij pebble Beach, lekker rustig,steentjes trekken altijd mijn aandacht,en hier vind je ze in allerliefst kleren en maten, op de heenweg,zag ik; goedkoop tanken linksaf,dus;  op de kleintjes letten, en ik was niet de enige.....Om 4.15 werden we opgehaald,en naar de boot gebracht, we waren met een man of 35- 40 na een korte uitleg gingen we "het zeegat uit" op zoek naar humpback wale walvissen,want,nergens ter wereld zouden er meer zijn dan hier.ze komen vanuit Antarctica,om hier hun jongen ter wereld te brengen,na een draagtijd van 11 maanden.De kalveren zijn zo'n 4mtr lang als ze geboren worden,en drinken iedere dag 250ltr melk bij hun moeder,die tijdens het zorgen niet eet!!

Oktober,November word het dan tijd om de voedselrijke wateren van Antarctica weer op te zoeken,en zo is de cirkel rond

En of we ze gezien hebben, ja hoor! vele malen kwamen ze boven water ,maar om goede foto s te maken veel niet mee toch een paar keer gelukt, en dat gesnuif,is toch indrukwekkend om met eigen ogen te zien .Er was nog een hapje en een drankje ,en ik ontmoette een (luidruchtige) familie uit Perth .

1. Yvette:
    3 oktober 2022
    Wauw Mariet, wat vet! Het is echt mijn droom om een keer walvissen te kunnen spotten vanaf een boot 😍. Geniet ze nog!
  2. Anja:
    3 oktober 2022
    Fantastisch dat je dit allemaal nog mee kunt maken 🐋.
  3. Marcel en Marieke:
    3 oktober 2022
    Wauw indrukwekkend allemaal weer. Super!!
  4. Sia v Lith:
    3 oktober 2022
    Waanzinnig ,ook om een duik in zee te nemen Zie 1ste foto👍Hier walvis aangespoeld in westappele ,veroorzaakte slechte geur tijdens de wandelmarathon Zeeland
  5. Jan Wassenaar:
    4 oktober 2022
    Prachtig om die dieren in het echt te zien, en met zo/n groot gezelschap is het veel
    plezieriger dan alleen, je zal wel :n hoge rekening hebben voor al die k.ilometers
    maar dat hoort we bij, nog vele veilige km ,m.v.g.Jan en Fien
  6. Mien van der Zanden:
    4 oktober 2022
    Ik val in herhaling maar inderdaad geweldig om om díe enorme dieren in het echt te zien, zoals zoveel andere dingen in dit grote land waar een vrouwke uit Brabant gewoon even een kijkje gaat nemen. Nee Mariet zo zien we dat niet je bent je gevoel gaan volgen in goede voorbereiding. Waar ik en met mij vele anderen enorm trots op jou zijn.zeg voor nu nog een fijne voortzetting geniet ervan en bedankt voor alle attenties zo ver weg nog aan mijn verjaardag dacht.toedelemisjoe en groetjes.