2oktober

2 oktober 2022 - Exmouth, Australië

Met de kippen op stok,ja zo pas ook ik mezelf aan,aan die lange avonden,en daarbij komt  dat het s'morgens vroeg het aangenaamste is,om iets te ondernemen,I.v.m de warmte overdag

En zo zat ik vanmorgen om 6.30 achter het stuur,om wederom,277km af te leggen...Het is, dat ik van tevoren wist,wat ik aanging, maar als je dan eenmaal hier bent,word het pas echt realiteit.  Thuis, kijk je in de informatie,over west Australie,en valt van de ene verbazing in de andere,je drukte op een kopje, en voila weer wat interessants wat mij wel aanspreekt. Maar hoe ver alles uit elkaar ligt,merk je pas aan den live,als je erdoorheen rijd,en het is mischien wel juist dat, wat het meeste indruk maakt!!

Nadat ik onderweg nog een tukje deed, was ik rond 12.30 in Exmouth,een westerlijke uithoek van Australië,het is een soort van schiereiland dat vroeger, tot de jaren 60 nauwelijks werd bezocht,door australiers, er woonden dan ook alleen maar Aboriginals.

Enkele pioniers,gingen op verkenning uit, en zagen wel iets, in het rijke zeeleven,en de een paar honderd km lange koraalkust,die Ningaloo coral coast werd genoemd .In 1964 werd Exmouth gesticht,en nu heeft het dorpje 2500 inwoners  maar door toerisme word het al gauw 6000

Behalve de koraalkust, en de vele kleurijke vissoorten, leven hier ook walvishaaien,van wel 20 mtr lang,je kunt ermee zwemmen  ze eten plankton, en op iedere hoek van de straat word er reclame voor gemaakt.ook dolfijnen, schildpadden,en mantaroggen,schijnen hier in grote getallen aanwezig te zijn.Er worden  allerlei tours aangeboden,en ik heb mezelf aangemeld voor een walvis tochtje,morgen bij zonsondergang... geen garantie,want de natuur laat zich niet dwingen.

Morgenavond weet ik het...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Thea:
    2 oktober 2022
    Jee spannend, walvissen, dolfijnen, grote schildpadden, mooiste dieren.
    Dat maak je toch mooi mee, once in a lifetime thing.
    Ja dat t ff rijden is is wel duidelijk, a never ending story...
    Veel plezier meid!
    Gr Thea en de duvel
  2. Jan Wassenaar:
    3 oktober 2022
    Ik ben bang dat als je weer thuis bent je ook zo vroeg opstaat pm dat je daar aan gewend ben. maar zoals ik lees ga je zwemmen met de haaien ,ik ken er een die dat deed maar
    is nu twee benen kwijt? dus kijk maar uit, hoe zal het zijn als je hier weer bent met de
    afstanden maar ja alles went, m.v.g. Jan en Fien.
  3. Mari de Visser:
    3 oktober 2022
    Mariet naar de walvissen enzovoort dat zal heus wel mooi zijn heel veel plezier groeten nelly mari