18 juli

18 juli 2021 - Lipari, Italië

Met dat slapen heb ik geen probleem, als ik maar een bed zie ,slaap ik al bijna, gisteravond was ik om 9.30 al"om" en vanmorgen om 7 uur ging de wekker,

Even voorzichtig rommelen ontbijtje en wegwezen

5min lopen naar de boot en om half 9 varen we. Het is een draagvleugelboot, dus hij zet flink de spurt erin, en na een korte tussenstop op Vulcano, zijn we om 9.30 op Lipari.

Even oriënteren, en op naar ene Marcello, ( dan zit het altijd goed denk ik) hij zit vlakbij de haven, en 15 min later rijd ik op een Honda het terrein af

Even voorzichtig aan ,drukte, de meeste mensen blijven hier rondhangen, zonder vervoer zijn je mogelijkheden hier beperkt.

Uiteindelijk ,het was nog even zoeken vind ik mijn onderkomen...

En wat voor een.. een uitzicht daar kun je alleen maar van dromen, eigen kamer eigen keuken eigen terras moestuin waar ik van mag eten volgens de eigenaar,met tomaten mango,'s grapefruit en allerlei kruiden ,met als belangrijkste uiteraard basilicum

Kortom tis hier fantastisch!!!

Ik was al even op verkenning uit ,er liggen hier 5 dorpjes verspreid over het eiland dat totaal ongeveer 30km lengte heeft

Morgen en overmorgen ga ik verder op verkenning.

1. Mien van der Zanden:
    18 juli 2021
    Hoi Mariet. Wat fijn dat de je weer op zo'n mooi plekje bent beland.dat worden voor ons weer mooie foto's en verhalen !geniet groet Mien.
  2. Joep:
    18 juli 2021
    Je enthousiasme is leuk om te lezen. En je foto’s tonen mooie beelden. Geniet maar door
  3. Sia v Lith:
    19 juli 2021
    Fijn te lezen En wat een ervaring Genieten !
  4. Jan Wassenaar:
    19 juli 2021
    Ik begrijp heel goed dat jij alles van te voren goed heb geregeld daar weten wij alles van,
    nu heb je alles bij de hand eigen kamer eigen moestuin wat wil je nog meer misschien
    loop daar ook nog wel "n haas of konijn rond dan heb je gelijk vlees in de pan Ha Ha
    pak maar "n lekker pilsje dan komt alles goed . m.v.g.Jan en Fien
  5. Mari de Visser:
    19 juli 2021
    Mariet je hebt het weer prima voor mekaar maar ook goed van te voren geregeld groetjes Nelly Mari
  6. Coby Warmerdam:
    19 juli 2021
    Weer een nieuw plekje gevonden, ziet er weer mooi uit. Fijn dat je er een paar dagen blijft. Ben benieuwd wat je er nog gaat ontdekken. Lekker die moestuin in de buurt😋😋 veel plezier, groetjes Coby
  7. Mariet van Zoggel:
    19 juli 2021
    Hoi hoi tot nu toe verloopt alles naar wens, soms hoort aanpassen aan de situatie daar ook bij .
    Ik heb het super naar mijn zin, maar merk toch dat; ja ook ik weer een paar jaartjes ouder ben geword,, en, maar als ik mijn tempo hierop aanpas gaat het goed.
    Ik waardeer het enorm dat jullie zo meeleven, uiteindelijk is gedeelde vreugde dubbele vreugd dank daarvoor en we gaan zo verder.