16 Oktober

15 oktober 2022 - Bunbury, Australië

Nog 3 dagen,en dan ruilen ik mijn"huis op wielen" weer in voor een paar dagen Prison, ja dit is geen grapje,ik ga nog 4 nachtjes in de gevangenis slapen,in Fremantle,dat is historisch gezien,de kern van het huidige Perth .deze gevangenis,is tot 1991 nog in gebruik geweest,maar momenteel doet hij dienst als jeugdherberg, en er is kennelijk ook nog een soort museum, dat herinneringen aan vroeger tijden.

Waarom hier,ten eerste niet duur,en dan,ik vind het gezellig tussen de jeugd, en je kunt toch je eigen bakkie koffie zetten.

Maar zover is het nog niet, ik heb gisteravond besloten,om hier aan de zuidkust niet 2 nachten te blijven, het werd koud, en miezerig,en de voorspelling voor vandaag was ook niks, dus zei ik vanmorgen om 6 uur dag tegen de kangaroes,gooide mijn sleutel in het kastje en tuffen. Na een uurtje werd het droog,ik koos een andere route,die was mooier dan de zuidelijk, wel meer bochten, en de wegen zijn smal hier,je moet opletten dat je niet van de weg afraakt,dus goed het stuur vasthouden !Het landschap is hier afwisselend,stukken natuur,en ook landbouw,vooral koeien en schapen, veel schapen.Opeens zag ik midden tussen de landerijen,een opschrift; leerbewerking, en ja hoor,even verderop een levensgroot bord met  UGGS en een schaap... dus toch. En dan kwam ik nog langs de Valley off the giants ,en dat kon ik toch niet aan me voorbij laten gaan. Bizonder,hoe bomen zo'n enorm omvang  kunnen krijgen, er zijn erbij die meer dan 3mtr middelijn hebben het zijn karri bomen een eucalyptus soort, maar daar zijn er hier veel verschillende soorten van.

En dan die "grasbomen" het lijkt gras, maar die stekels zijn vlijmscherp, het zijn een van de weinig, die tegen brand kunnen,het zand, dat ook keihard is, springt open door de hitte van het vuur, en zo verspreid het zich .Ze kunnen wel 200 jaar oud worden,en wel 5mtr hoog.

Je zult mischien denken,al die foto s van die bloemen enz.. maar dat is hier HET item. en eerlijk gezegd ik vind het ook wel geweldig!

1. Jan Wassenaar:
    15 oktober 2022
    Zo te zien ben ik vandaag de eerste die antwoord geeft op jou schrijven.maar iemand moet de eerste zijn.ik lees dat je in de gevangenis gaat overnachten.ben jje niet
    bang dat er nog "n verdwaalde onder het bed zit.levensgevaarlijk maar je zal wel kijken voor dat je gaat rusten,ik wens je veel sterkte ,het zal wel moeilijk zijn je camper te moeten inleveren maar ja aan alles kom "n eind.veel succes Jan en Fien
  2. Coby Warmerdam:
    15 oktober 2022
    Idd prachtige bloemen die daar zomaar in het wild groeien. Heel apart dat je gaat overnachten in de bajes, en benieuwd hoe die er nu uit zal zien. Je bent wel weer in de bewoonde wereld, jeetje zeg die gevangenis is wel heel erg groot indrukwekkend ben er ff binnen geweest, er valt in Perth toch nog wel het een ander te zien dus kun je er nog wel gaan rondstruinen. Geniet er nog maar van want het gaan nu wel weer snel naar het einde van je avontuur. Groetjes Coby
  3. Mien van der Zanden:
    15 oktober 2022
    Waarom zouden we treuren want de bajes is zo........Mooie plaats om alles op een rijtje te zetten want wat een avontuur hebben wij mee kunnen beleven exotische mooie mensen planten bloemen landschappen zo divers ,heb op mijn ouwe dag nog zoveel nieuws gezien .alleen al de prachtige bloemen,die ik nog nooit gezien heb geweldig.,geniet van je laatste stukje, maar kijk toch uit naar de verhalen uit jouw mond. Toedelemisjoe en groetjes
  4. Sia v Lith:
    15 oktober 2022
    Inderdaad een mooi avontuur met je beleefd Nu gezellig in de bajes ,gelukkig jeugdherberg nu en veel plezier met de jeugd Hoop wel op tijd je nachtrust !!
    Twijfel soms of al mijn reacties doorgekomen zijn Heb je vriendschapverzoek nu op fb geaccepteerd,maar daar is nog niet veel op te lezen Komt later,geniet nog maar van je laatste dagen ver weg van huis Australië Groetjes
  5. Mariet van Zoggel:
    16 oktober 2022
    Ja hoor, we zoeken wel kontakt als ik thuis ben!!