13 september

13 september 2022 - Kununurra, Australië

Wat een uitgestrekt land!! Die afstanden, boezemen echt ontzag in! Ik zit om 12 uur op een camping in kununura,nadat ik weer 220 km door niemandsland ben gereden.onderweg, 2 parkeerplaatsen, wat heet ,uitwijkplaatsen,waar je naar toe word verwezen voor rust.

Op eentje was een weggetje naar een" dorpje" en ik zou ik niet zijn, als ik daar niet even ging kijken.er stonden trouwens mooie baobab bomen, eentje van wel 15 mtr omtrek  even verderop door het zand lag dat dorpje  zeg nederzetting het oogde erg armoedig,er scharrelen enkele varkens door de straat en hier en daar stond een auto

Wat er wel was  was een airstrip,voor deze mensen hun enige snelle hulpdienst in moeilijke tijden. Ik reed weer terug naar de Highway, en zag een bord ; geen alcohol onder het rijden, want ja, je ziet toch erg veel aboriginals,die dronken over de straat zwalken.

Het rijden op zich, is heel realexed, maar hij is maar enkelbaans, en er is veel spoorvorming,logisch door die hitte, maar zooo weinig verkeer

Nu zit ik in Kununurra  op de camping, en ga zometeen naar de zonsondergang kijken, aan de rand van een meer, mijn klok moest vandaag ook weer een uur terug

Andere tijdzone.

Tot morgen  dan gaat het echte werk beginnen  ik ga de gibb river road rijden 650 km ongeasfalteerd.

O ja , dat moest ik nog even kwijt; Ik waardeer het ontzettend  maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet steeds reageer,op ieder van jullie, mijn kinderen, en kleinkinderen staan op nr een haha ...maar ik vind d het wel geweldig leuk, dat jullie mijn kletsverhalen lezen,gedeelde vreugd is toch immers dubbele vreugd, heb ik 's avonds ook nog wat om handen, het is hier momenteel om 6uur donker...

Gr Mariet.

1. Coby Warmerdam:
    13 september 2022
    Wauw Mariet ik ben ook ff in Kununurra, indrukwekkende natuur prachtig dat is idd genieten. Goed uitrusten en dan op naar Gibb River Road, ook weer een prachtig gebied ik heb mee gereden, oppassen voor de krokodillen,zie er ook dingo’s rondrennen. Zorg goed voor genoeg eten,drinken en brandstof. Hopelijk niet teveel oversteken door het water maar het is daar ook erg heet dus mss droge oversteekplaatsen. Spannend wat een avonturen ga je toch nog beleven, Succes!!!!!
  2. Jan Wassenaar:
    13 september 2022
    Zoals ik kan lezen is het daar wel uit gestorven . dan kan je zien waar wij in leven ?
    maar we zullen maar niet klagen we hebben het hier erg goed. als je zo/n afstand
    moet gaan rijden on ver hart hou dan je stuur maar goed vast je weet maar nooit
    voor onverwachte overstekend wild .er zijn ook weer mooie Foto"s dus geniet er
    maar van . m.v.g. Jan en Fien
  3. Mari de Visser:
    13 september 2022
    rustig aan mariet op die slechte wegen maak er maar iets moois van groeten nelly mari
  4. Thea:
    13 september 2022
    Spannend hoor, gewaagd, kick ass kind off girl...nou never nooit niet voor mij, zou t niet kunnen, ook niet gezond en jonger, maar heb respect voor jou, was ik ook maar zo, ik ga voor veilig!
    Geniet its a once in a lifetime thing!
    Gr Thea en Muffin
  5. Toon Van Boxtel:
    14 september 2022
    Nou Mariet, je bent weer helemaal op dreef en je laat ons weer opnieuw verrassen en meegenieten.
    Ik heb nu definitief besloten niet naar Australië te gaan want ik wil nog minstens één fijne droom overhouden wat reizen betreft.
  6. Mien van der Zanden:
    14 september 2022
    Hoop dat je trip waarvan je droomde aan uitkomen is.alles wat je verteld en wij kunnen zien op je foto's ,is fantastisch fijn om met je mee te reizen. Wens je nog veel reisplezier. Blijf genieten. Toedelemisjoe en groetjes
  7. Sia v Lith:
    14 september 2022
    Natuurlijk hoef je niet persoonlijk terug te reageren Wardeer jou reisverhaal heel speciaal Mooie foto's en succes met route 650km kalm aan Toppy
  8. Ria vd Meijden:
    16 september 2022
    Nou Mariet,zo te lezen ben je weer helemaal in je element en de foto’s spreken voor zich,wat een mooie Baobab bomen en groot zeg,heel indrukwekkend.
    Doe voorzichtig aan met de route van 650km en geniet vd reis.
    Gr.