Taormina

3 juni 2019 - Taormina, Italië

Het weer word steeds helderder,dus ik besluit,om nogmaals richting Etna te gaan, de route is ook mooi. Onderweg in Zafferana koffie gedronken, én daar twee stellen uit de buurt van Venlo ontmoet,die waren hier voor het eerst, én hadden gehoord, dat er een uitbarsting van de Etna was geweest ,én zouden dat wel van dichtbij willen zien. Dat die kans niet groot zou zijn,kwamen ze al gauw achter, toen ze naar boven reden ,de Etna,is een enorme puist, met meerdere kraters ,ook zouden ze graag het dorpje zien, waar de film ; de godfather is opgenomen ,en laat ik nou toevallig 2jaar terug ,ook dat dorpje hebben bezocht ,dus dat was een opsteker voor hun, toch leuk even "vertrouwd keuvelen"

En zo ging ieder weer zijnsweegs,ik ben op mijn gemakkie,teruggereden, én op de heenweg had ik gezien, dat er een  bus in een zijweg was gereden,ik dacht,als die bus dat kan, dan kan ik dat ook ! Na pakweg 7 km,en de  nodige bochten kwam ik bij een parkeerplaats,er stonden een paar auto s  en er liep een man,die sprak mij aan,of ik Duits sprak? Ik antwoorde bevestigend,en toen zei hij,dat hij vroeger in Krefeld had gewerkt vandaar dat hij goed Duits sprak . Hij was hier alle dagen, had een kraampje met souvenirs ,je kon van daaruit in 45mi    naar een  punt van waaruit je de lavastroom  van dit moment zou kunnén zien, zo zei hij.

Morgen dus vroeg uit de veren, én.... die kant op,wat het opleverde hoor je morgen.

1. Jan Wassenaar:
    4 juni 2019
    Ik zie wel dat het weer beter wordt de luchten worden blauwer
    en dat is "n goed teken,Je kan goed als gids gaan werken zelfs foto"s kan je al laten maken? dus ik zie wel dat je goed bent inge burgerd maar ja dat wist ik wel jou kennende gr Jan en Fien