Tricase

22 mei 2019 - Tricase, Italië

Vanmorgen na het ontbijt,wat overigens op een andere locatie was,maar dat was me al duidelijk gemaakt toen ik hier kwam, rijd ik 30 km terug om  vandaaruit langs de kust terug te rijden,en mezelf te laten verrassen.

Onderweg zie ik rook, tussen de olijfbomen,én ga daarop af.Er is iemand aan het stoken,ik maak een foto,én probeer een praatje te maken. De man die overigens alleen Italiaans kan, probeert me duidelijk te maken,dat hij met hard snoeien,probeert te redden wat er te redden is ,het snoeihout stookt hij meteen op. HIJ heeft het over catastrofe én monumentale trees,én ik begrijp dat het hem aan zijn hart gaat, vele bomen zijn honderden jaren oud,net zo oud als bv de Notre Dame.......

Ik rijd door, nadat ik hem geluk heb gewenst ,en hoop dat zijn bomen deze catastrofe overleven.In Otranto wandel ik wat rond ,drink wat én zoek een verlaten strandje op .Op de terugweg  maak ik nog wat stops,én drink ( en eet) wat in Tricase,én ben rond 6uur weer thuis

En.....het was vandaag wéér  droog!

1. Cathrien:
    22 mei 2019
    Fijn dat het weer droog is. Mooi ritje gedaan vandaag.schitterend plaatsje aan de zee!
    Fijn dat alles goed verloopt, houden zo.Kijk weer uit naar je volgende bestemming.

Groetjes
  2. Diny:
    22 mei 2019
    Hoi Mariet fijn dat het weer je weer goed gezind is .en wat zijn de foto mooi super geniet er van . Gr Diny
  3. Mien van der Zanden:
    23 mei 2019
    Gelukkig Mariet kan je je wasje weer aan het stuur drogen .Jammer dat er zoveel olijfbomen ziek zijn .het bepaald toch het landschap. Je hebt weer super mooie foto's.gemaakt.geniet verder en groetekussss.
  4. Jan Wassenaar:
    23 mei 2019
    Je hebt toch ook weer :n les geleerd hoe het zit met die olijfbomen,jammer voor die mensen ze lopen toch veel inkomsten mis,gelukkig kan je nog wel iets te drinken en wat eten aankomen, zoek maar weer de bewoonde wereld op ,
    dan kijk alles toch weer mooier. gr Jan en Fien
  5. Coby Warmerdam:
    23 mei 2019
    Gelukkig is het weer beter weer want dat is toch ook wel fijn als je alles op je scooter moet doen.Trieste aanblik van die olijfbomen maar de andere foto's zijn prachtig.
    goed bezig Mariet. Groetjes Coby