Taormina

5 juni 2019 - Taormina, Italië

En zo ben ik alweer beland bij de laatste dag in Taormina. Er werd me geadviseerd,om het rustig aan te doen "on the beach  "maar dat is niet zo mijn ding . De Alcantara kloof is hier vlakbij, ik was daar ook ooit eens maar voor mij vandaag een mooie afsluiter ,hier op Sicilië. Eerst rijd ik naar Motte Camastra .Een klein dorpje op een steile berghelling,, er zouden delen van de maffiafilm "the Godfather" zijn opgenomen, én dat leeft nog steeds hier. Terwijl ik daar stop ,om een foto te maken, parkeerde er een auto vlak achter mij , twee vrouwen en een man stappen uit , de man vraagt waar ik vandaan kom ,én op mijn beurt ,vraag ik waar zij wonen, ze waren op vakantie bij een nicht hier in dit dorpje, én reisden later door naar Atlanta vaar een zus van hem woonde . Zelf kwamen ze uit Australië, we hadden even een geanimeerd gesprekje, de man was pas gepensioneerd ,we wensten elkaar veel gezondheid ,want dat is toch het enige wat teld, was ook hun mening ,en zeker niet in de laatste plaats zijn dit soort ontmoetingen ,de krenten in de pap.

Nadat die mensen  zijn vertrokken komt de een oud mannetje met een emmer ,én ik krijg een bosje tijm cadeau.... nadat ik koffie heb gedronken ,bezoek ik de Alcantara kloof (zie foto ) en keer huiswaarts spullen vast sorteren morgenvroeg terug naar het vasteland.

1. Sjan Jongeneel:
    6 juni 2019
    Mooie streken gezien en mooie mensen ontmoet: wa wilde nog meer wanne? Het lijkt er op dat het weer nu wel wat beter geworden is bij jou. En morgen zal het op het vasteland ook weer mooi zijn. Groetjes uit een nat Heeswijk
  2. Mien van der Zanden:
    6 juni 2019
    Ja Mariet we hebben hier weer Gods zegen over godsakker gehad. Het landschap is hier ondertussen ook wel wat veranderd er zijn veel bomen gesneuveld. Gelezen dat je weer veel moois hebt gezien. En weer mensen van Verweggistan ontmoet leuk toch.Nu op naar het vaste land. En vergeet je jas niet .hoewel ik hoop dat je die voorlopig niet nodig hebt.veel reisplezier en de bekende groetekusss.
  3. Jan Wassenaar:
    6 juni 2019
    Wij vinden het voor jou fijn dat je toch regelmatig mensen tegenkomt, waarbij je "n fijn gesprek kunt hebben, dan blijf te toch van alles op de hoogte, want als ik zo lees heb je toch genoten ondanks het slechte weer,ik hoop dat ook het laatste gedeelte van de reis verloopt zoals je heb gehoopt gr Jan en Fien
  4. Coby Warmerdam:
    11 juni 2019
    Ik denk ook dat de ontmoetingen met ander mensen ook steeds mooier worden, waar ze vandaan komen en waarom ze ook zo een reis maken. Lief van dat menneke en die tijm goed bewaren, ruikt ook nog lekker. Prachtige foto's. Groetjes Coby