Taormina

4 juni 2019 - Taormina, Italië

Vandaag ga ik terug naar waar ik gisteren was,  nl, monte Pomiciaro,de man zei ,dat ik in 45 min. Klimmen een uirzichtspunt  bereikte,vanwaaruit men een totaalbeeld had van de gigantische lavastroom ,van 1992, die maar liefst een jaar duurde ,en daarbij kon men ook de huidige lavastroom zien.

Ik zou voor de middag gaan ,vanwege de helderheid ,maar het werd toch nog elf uur !Het is een heel geslingerd, tel daarbij op ,de gesteldheid van de weg ,én je bent zo twee uur verder.Die 45min. Werden er tenslotte bijna het dubbele ,maar met veel hijgen en puffen ,kwam ik boven. Een immens lavaveld lag diep onder mij ,én in de verte stroomde verse lava, het dal in met het blote oog kon je zien dat het zwart ,én rozig ,van kleur was, van de hitte maar door de (nog steeds)grote afstand, vielen de foto s tegen ,al met al toch een indrukwekkend gezicht. Op mijn gemakkie daal ik weer af ,mijn knieen zij  ook niet meer wat ze ooit waren , en niet alleen mijn knieen.....nadat ik nog een ommetje maak ,tuf ik weer op huis aan ,  s avonds voor de verandering fish &chips gegeten bij de buurman en even gepraat met mijn gastvrouw ,én weer een nieuwe kamergenoot uit Brazilië, die in Ierland werkte...

Tot morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mien van der Zanden:
    4 juni 2019
    Ochgoddegod zit iets hoger es oew knieën. Gerum billekes. Ge moet toch wel afzien om ons zoveel mooi foto's te laten zien. Begin wel jaloers te worden. Maar ja m'n ouwe knokken kraken al als ik de trap af moet, laat staan naar boven oei oei.Maar zo heb ik toch ook dank zei jou wat vakantie gevoel. En als ik dadelijk de binnenkant van mijn ogen ga bekijken probeer ik er van te dromen. Nog veel reisplezier en en groetekusss.
  2. Jan Wassenaar:
    5 juni 2019
    Je had je zeker verslapen dat je pas elf uur op pad ging, maar ik lees wel dat het ook voor jou met die knoken niet altijd gaat .maar daar hebben we allemaal last van,het zal wel indrukwekkend zijn om die lava te zien stromen maak er toch maar iets moois van. gr Jan en Fien
  3. Diny:
    5 juni 2019
    Hoi Mariet sorry dat ik zo weinig schrijf ben erg druk .maar je verhalen lees ik wel hoor 2of3 tegelijk en ook je foto s prachtig . Nou geniet nog van de mooie natuur en geef je knieën een beetje rust liefs Diny

4. Coby Warmerdam:
    11 juni 2019
    Hahaha Mariet jouw knieën zullen toch nog beter zijn dan de mijne, krijg vrijdag een nieuwe. Het lijkt mij idd een indrukwekkend gezicht om die lavastroom nog te kunnen zien. Doe ook maar alles op je gemak, geniet en de foto's zijn weer mooi. Goed naar je lijf luisteren, groetjes Coby