Taormina

12 juni 2017 - Taormina, Italië

En dit is alweer de laatste dag op Sicilië, morgen tuf ik weer naar Messina om daar over te steken naar het vaste land van Italië

Vandaag  heb ik eerst nog wat gewandeld,in een stadspark,wat in het einde van de vorige eeuw ontworpen is door een rijke dame,die erg van de natuur hield, later heeft ze ook het eilandje gekocht, waar ik hier steeds op uitkijk Isola bella,zo heet het ,en het word het mooiste eilandje van Sic6 genoemd en zich daar gevestigd,In de jaren 50,is het nog in handen geweest van een industrieel  uit Messina .

Momenteel is het hele eilandje een museum, met trappetjes,en doorkijkjes,werkelijk de moeite waard om te zien.

Na het eten word ik uitgenodigd,door mijn gastvrouw, die maakt foto's  en ze had nog de nodige uitleg, over de vruchtbaarheid van de (lava)grond.

Haar kamergenote had ook een speciale hobby,ze verzamelde steentjes op het strand,en maakte er superleuke dingen van kijk zelf maar.....

Tot morgen

1. Leomar:
    12 juni 2017
    Ohhhh wat GEWELDIG mooi.... Wat zul je genoten hebben..... Ik ook... Prachtig... meer dan prachtig...
  2. Jan Wassenaar:
    13 juni 2017
    Dus je gaat ook weer afscheid nemen van dat mooie gedeelte ,maar het vaste land van Italien is ook de moeite waard, dus je komt van het ene mooie in het andere, maar je reis begint alweer op te schieten dus geniet zo lang het nog kan. gr Jan en Fien
  3. Toon van der Sanden:
    13 juni 2017
    In een woord schitterend, wat heb je toch veel gezien, en dan ook nog die mooie foto`s, prachtig allemaal.