Taormina

11 juni 2017 - Taormina, Italië

Nogmaals,de zuidhelling van de Etna op ,is geen straf,alleen moet je eerst een aantal dorpjes door ,maar de top is niet te zien vanwege de bewolking, en toch waag ik het erop!  Er komen dreigende wolken opzetten,maar die brengen geen neerslag, ik kom nog langs een grot,die vanaf de weg een ingang bied,in de lava, er komt 't juist een groep met een gids ,die een en ander verteld ,men heeft,zo zegt hij  tot nu toe zo 'n  150 van deze grotten gevonden, deze is nog redelijk jong ontstaan door een uitbarsting in 1756 ,en zou zo n 1500mtr lang zijn ,ze ontstaan doordat de lava van buitenaf afkoelt, en binnenin nog stroomt door de hitte,tot er geen nieuwe lava meer stroomt,en er dus een grot ontstaat!

Ik maak nog wat beelden van door de lava opgeslokte huizen, en laat alles nog eens op me inwerken,jammer dat boven de zon verstek laat gaan.wat heb ik dan geluk gehad,dat het ,kraakhelder was,toen ik boven was,aan de noordkant.

Eenmaal thuis, heb ik nog een gesprek met mijn gastvrouw, ze zijn, dat er rondom die G7 top,alles hermetisch was afgesloten, er waren 10.000 politie,etcetera op de been zowel in de lucht,als op het water, en de mensen die binnen  een cirkel woonden  moesten een badge dragen,en zich elke keer legitimeren ,als ze hun huis weer in wilden ,alles voor de veiligheid, zegt men,terwijl terroristen,het toch meestal gemunt hebben op "gewone mensen"   dit is de wereld waarin wij leven......

Morgen verder.

1. Leomar:
    11 juni 2017
    Mooi, mooi, mooi..... Wat maak je een prachtige tocht....jammer ook daar al veel toerisme, aan de foto's / souveniers te zien... Maar dat neemt niet weg, dat jij met je tuffie op hele mooie plekken komt..... Magnefiek.....
  2. Jan Wassenaar:
    12 juni 2017
    De Etna zit goed in jou geheugen je kan daar tenminste hele verhalen over vertellen,het weer zat wel niet mee maar je kan ook niet alles hebben,ik lees wel dat je allerlei mensen hebt ontmoet dat is toch ook heel leerzaam, je steekt daar toch veel van op. gr Jan en Fien
  3. Coby Warmerdam:
    12 juni 2017
    Wat mooi dat je ook met de plaatselijke bevolking overal contact hebt. Daar krijg je meestal de juiste informatie van hoe het er aan toe gaat bij hun. Het is een prachtige omgeving waar je nu bent. Je kunt het mooi zelf uitzoeken waar en wat je wilt gaan zien. Laat ons maar mee genieten.
  4. Ria vd Meijden:
    12 juni 2017
    Heb een paar dagen niet gereageerd maar je wel gevolgd wat een prachtige omgeving de dorpjes zo tegen de helling en dan je verhaal over de etna heel bijzonder heeft altijd al jouw interesse gehad
    Nou mariet geniet nog van de laatste dagen maar dat zal geen probleem zijn
    Groetjes Ad en Ria