Perugia

3 juni 2018 - Perugia, Italië

Nadat ik per toeval op internet een site van mooie dorpjes in Umbrie tegenkwam, stuitte ik op Spello.

Daar zou ieder jaar om deze tijd de " infiorada" plaatsvinden,én laat dat nou juist dit weekend zijn.Het is een mengeling van het bloemencorso,maar dan als tapijt op de grond  en onze vroegere sacramentsprocessie, inclusief priesters ,bruidjes fanfare, én een heuse baldakijn met monstans. Het hele weekend heeft iedereen uit het dorp,eraan meegewerkt ,ook de hele nacht door ,én zondag na de hoogmis gaat de hele processie door het dorp,biddend, én zingend, waarbij alléén  de pastoor met de monstans over de bloementapijten mag lopen!  De hele regio lijkt eropaf te zijn gekomen ,want het is er stervensdruk ,maar als de processie in afgelopen ,én iedereen al het moois bewonderd heeft word het weer rustig ,én kan de horeca de kassa opmaken.

1. Cathrien:
    3 juni 2018
    Ziet er echt heel mooi uit .

Dat heb je toch maar mooi in de pocket.

Ik neem aan dat je wat tijd heb vrij gemaakt om de hoogmis bij te wonen.

Groetjes !!
  2. Jan Wassenaar:
    4 juni 2018
    Heel mooie foto"s je kan wel zien dat het geloof daar nog erg leeft,ik denk dat het leuk is om dat mee te maken,Je ziet wel het is elke dag anders,maar zo te lezen geniet je daar wel van, wij wensen jou heel veel plezier. gr Jan en Fien
  3. Mien van der Zanden:
    4 juni 2018
    We krijgen straks nog een vrome kerkse Mariet terug.Werk zat hier, dan zijn er nog wel 'n paar die ze kan bekeren.Weer mooie foto's met 'n mooi verhaal.Geweldig om het echt mee te maken,ging inderdaad vroeger hier ook zo met die processie's.Maar zoals daar met die bloemen er bij prachtig,dat was hier niet.Geniet verder maar van je vakantie,veel plezier nog en groetekusssssssssssss
  4. Diny:
    4 juni 2018
    Al weer prachtige plaatjes wat is het mooi ik kom niet uit gekeken jij ook denk ik . Geniet nog veel van wat er nog komt groetjes Diny
  5. Leomar:
    7 juni 2018
    Prachtig.... en precies naar zo'n processie en bloementapijten was ik afgelopen weekend.... ieder jaar weer mooi om mee te maken.... en de horeca... ja dat klopt, die profiteren ervan... maar ook gezellig hoor