Florence

30 mei 2018 - Florence, Italië

Een ding weet ik zeker vandaag zoek ik NIET de drukte op .Iaat ik maar eens buiten de stad gaan toeren, en kijken waar ik uitkom.

Eerst even afscheid nemen van mijn slaap-maatje,  een jongedame ,én haar vriend uit Sidney Australië ,die Europa aan het verkennen waren ,eergisteren in Amsterdam ,waar ze overigens niet over uitgepraat kwamen ,vooral de koffieshops , hadden veel indruk gemaakt....

Ik ben nog maar net onderweg, of het begint een  beetje te spetteren , jammer want het uitzicht is dan ook niet geweldig. Na een koffieshop ,rijd ik terug ,én besluit Ponte verschil , te bekijken ,én zo beland ik toch weer in de drukte!!

De winkeltjes op de brug staan bol van de juwelen  het lijkt wel de binnenstad van Antwerpen.Een wandelingetje voert mij langs het Pitty - Palace én ik besluit het te bezoeken

Het is de residentie van de steenrijke en invloedrijke familie de Medici geweest, een bankiersfamilie die het hier zo n 300 jaar voor het zeggen had

Het waren verwoede kunstverzamelaars , én ze hadden bezittingen over heel Italië,  ook in Rome was hun invloed groot! Michelangelo ,heeft zijn opleiding bij hun gekregen

Het is werkelijk schitterend om te zien ,kijk zelf maar.!!!    Tot morgen.

1. Diny:
    31 mei 2018
    Wow wat een mooie foto.s wat zal je daar van genoten hebben (ik wel ) .Ook leuk om mensen te ontmoeten waar je dan gezellig mee kan praten . Hoop dat je vandaag geen regen hebt kan je misschien toch nog de rust op zoeken . Liefs Diny
  2. Ria vd Meijden:
    31 mei 2018
    Fijn dat alles zo goed verloopt en af en toe wat rust nemen is wel goed doe je weer energie op
    Leuk dat je er mensen ontmoet waar je even mee kunt kletsen en ook een stukje Nederland gezien hebben
    Je maakt schitterende foto's erg mooi om naar te kijken
    Nog heel veel reis plezier en groetjes van ons
  3. Mien van der Zanden:
    31 mei 2018
    Het Elde Gala is hier volop aan de gang. Het weer heeft gelukkig meegewerkt,lekker droog gebleven.Op andere plaatsen is het behoorlijk nat geweest .Maar gezien dat jij je niet van de wijs laat brengen door het weer.En wij weer prachtige kunst en mooie foto's te zien krijgen.Ook nog leuke mensen ontmoet,Blij dat je het naar je zin hebt,Als je maar op tijd je rust neemt,en 'n lekker wijntje ik zeg bij voorbaat vast proost voor van avond,welterusten en groetekusssssss
  4. Leomar:
    In een woord FANTASTISCH....... Dat is echt meegenieten.... Liefs
  5. Coby Warmerdam:
    1 juni 2018
    Goedemorgen Mariet.
    Wat is het weer mooi om de prachtige omgeving en al die foto's van jou weer terug te zien het roept veel herinnering bij mij op. Je hebt het weer goed naar je zin, blijf maar regelmatig rust pauzes inlassen dan kunnen alle indrukken die je op doet goed indalen. Lieve groetjes van mij.