24 en 25 september

25 september 2022 - Waterbank, Australië

Gisteren dacht ik waarom zou ik vandaag al vertrekken van dit mooie plekje ,ik loop tenslotte toch al een dag voor op het schema...

Dus, laten we er nog maar een dagje aan vastplakken ..een beetje rondgelummeld een praatje met de Buren, en de eigenaresse heeft scones gebakken en komt aangesjouwd, met een vol blij,en verschillende soorten zelfgemaakte jam allemaal gemaakt van australische vruchten  die wij niet kennen.

Die scones,zijn hier alom bekent, het is een  soort cakekoek  al dan niet belegt met zoetigheid.

Ondertussen heb ik een probleem, met mijn telefoon die geeft een alarm signaal af,als ik hem wil opladen,dat is wel even bale!!

Hoe los ik dit weer op?  Vandaag is het zondag en er zijn geen tel. Winkels open,daar komt nog bij dat het morgen nationale feestdag is vanwege "the Queens birthday"  maar.. de Queen is dood...

Alle respekt,maar dat komt voor mij wel heel lastig uit.  In Broome, kan ik nog een telstra winkel opzoeken, en daarna ,weer eindeloos niks... en zonder navigatie ,wil ik niet op stap.

Dan maar zelf aanklooien. Op YouTube een filmpje gezien dat moet toch mogelijk zijn..De ca.pingbaas komt nog met een spuitbus, Ondertussen gaan we met hem, een tochtje varen over de creek ,met hoog water,op zoek naar crocodillen die zitten vaak in de mangrovestruiken  maar vandaag laten ze zich niet zien.het vaartochtje was de moeite toch waard .

Eenmaal terug weer met die klote telefoon aan de slag en uiteindelijk lukt het om hem toch weer aan de praat te krijgen pffft.

Morgen eerst naar Broome proviant inslaan  en dan zuidwaards  Mariet

1. Thea:
    25 september 2022
    Fijn toch opgelost, blijft behelpen he , geniet er maar van its a once in lifetime thing.
    Groet Thea en Fluf.
  2. Mari de Visser:
    26 september 2022
    nou nou mariet weer een heel mooie boottocht gemaakt en de telefoon doet het weer mooi houden zo nelly mari
  3. Sia v Lith:
    26 september 2022
    Jij bent ok van alle markten thuis Zelfs je telefoon gerepareerd
    Waar heb jij je opleidingen gehad . Mooi nog bootreis,hier gaan we de herfst in Goede reis en neem de jam mee
    Lieve groet Sia
  4. Jan Wassenaar:
    26 september 2022
    Nu krijgen we al voor twee dagen bericht ik was al bang, maar jij bent niet voor een gat te vangen, maar aan de foto"s kan ik wel zien dat je het goed voor elkaar hebt, zels de
    buren komen al koek en ander eten brengen,? dus dat is prima je wordt al "n echte
    zeevaarder ,geniet er maar van . M.V.G. Jan en Fien.
  5. Coby Warmerdam:
    26 september 2022
    De aanhouder wint, mooi een telefoon die weer werkt. Zijn weer mooie plaatjes. Dat is ook weer mooi meegenomen want een boot heb je niet bij🤣😂 niet teveel scones eten anders passen je kleren niet meer en voorlopig valt er niet veel te shoppen. Ik voel ook wel iets voor die jam, jammie! Groetjes Coby
  6. Francisca en Nolda:
    27 september 2022
    Hallo Marietje

Nou dat was pech met de telefoon.
    Misschien is een reserve telefoon wel een goed idee .
    Wat fijn dat ik jouw kan volgen bij Cisca op de iPad.
    Veel groetjes van nolda en Cisca