22september

22 september 2022 - Dampier Peninsula, Australië

Als ik thuis kom, koop ik een 4wdr...nee, grapje, ermee rijden leer ik in ieder geval hier wel.!we gingen vandaag op stap met een groep van 6 auto en een Aboriginal gids,zijn naam was Bryan Bundy,hij zou ons een en ander van zijn cultuur laten zien,en hoe hun,alles uit de natuur gebruiken.

We moesten in bezit zijn van een 4wdr dat was prioriteit..Waarom,daar kwamen we al gauw achter!  We reden naar een plek in het bos, waar bij hij bij ieder soort boom een verhaal vertelde en ook stukken van de bast sneed, die geneeskrachtige eigenschappen zouden hebben.een vlucht van een bepaalde boom,had net zoveel vitamine, als 8 sinasappels.

Daarna, moest iedereen 1derde lucht uit zijn banden laten,en gingen we het mulle zand in, zo n 8 km over het strand, waar we de kans kregen om effe te zwemmen,en toen kwam het echte werk dwars door een paar zandduinen,belanden we in een kreeg met  mangrovebos, waar we op krabbevangst gingen. De krabben werden ter plaatsen geroosterd, met 2 grote vissen

Op de terugtocht, hebben we nog de sunset  meegepikt aan de indische oceaan  banden weer op spanning ,het was een prachtige,vermoeiende belevenisvolle dag.

1. Anja:
    22 september 2022
    Hoi hoii, wat grappig! Haha, en wat een groote krab. Zo'n soort bomen heb je niet snel in Nederland. Groetjes romyy
  2. Marcel en Marieke:
    Wauw.....
    Gaaf te zien zo!!
  3. Astrid:
    22 september 2022
    Wat maak je toch een prachtige reis. Zie veel moois voorbij komen
  4. Mari de Visser:
    23 september 2022
    nou nou mariet er is genoeg te zien en te beleven geniet er maar van wij doen het van de fotos
  5. Sia v Lith:
    23 september 2022