17 september

17 september 2022 - Derby, Australië

En vandaag heb ik kennis gemaakt, met de Australische crocs, nee niet van die schoenen die ze bij ons verkopen  maar die beesten die wij krokodillen noemen....

Hier hebben ze er twee soorten van freshties,en salties,  freshties zitten in het binnenland in de rivieren ,ze zijn kleiner dan hun veel grotere soortgenoten, zo n anderhalf tot 2 meter lang,en ze zouder niet gevaarlijk zijn,maar bij zo   info bord stond een foto van iemand die zijn hele voet vol hechtingen had ,het zijn en blijven wilde beesten

De andere soort ,salties dus,die zitten langs de noordkust,in Zout water dus ,en in de regentijd, komen ze ook regelmatig,het binnenland in,als het water stijgd ze zijn veel grote en ook moordlustiger maar op dit moment is het einde van de droge tijd  je kunt je bijna niet voorstellen, dat over een maand  het water hierzo hoog komt dat het over de weg stroomd,momenteel is nog alles kurkdroog,en snikheet,maar ik ben vele borden tegengekomen met het opschrift ; floodway

De gibb river road, heb ik inmiddels achter de rug, toen ik vanmorgen op Barnet roadhouse vertrokken, heb ik eens om me heen gekeken,en realiseerde me dat iedereen die daar stond meer dan 300 km moest rijden, linksaf of rechtsaf voordat ze in een enigzinds bewoond gebied komen

Die crocs,die ik zag die zaten in windjana kloof,het was een korte wandeling maar met deze hitte lang genoeg uiteindelijk ben ik in Derby aangekomen, een dorpje met 3000 inwoners, waarvan de meeste aborigenals . Ik laat mijn banden weer bijpompen,en heb

kontakt met een jongen uit Beieren,hij heeft geen goed woord over voor de mensen hier ,ze zuiden, en niks is veilig zegt hij,hij en zijn vriend zijn hier om geld te verdienen, en dan naar Vietnam of Thailand, daar is het goedkoperzo denkt hij....

S avonds nog even aan het haventje een visser ving een grote pijlstaardrog, die hij uiteraard netjes weer terugzette.

Mariet

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Thea:
    17 september 2022
    Indrukwekkend, not my cup of tea, ik hou t wel bij katten.
    Maar geweldig om te beleven!
    Hoop dat je koffer terugziet, jij red je sowieso wel...
    Gr Thea en Muffin
  2. Mari de Visser:
    17 september 2022
    mariet het is geweldig mooi wat allemaal mee maakt bijna niet voor te stellen hier in ons kleine landje nog een mooie reis verder nelly mari
  3. Jan Wassenaar:
    17 september 2022
    Als ik zo lees ben je smorgens wel vroeg van de partij, en let maar niet op die
    Duitsers die hebben altijd wel iets om te klagen, dat hebben wij in Nieuw Zeeland ook
    meegemaakt, je ziet je kan je hengel ook nog uit gooien dan heb wel iets lekkers en vers
    maak er maar iets van . m.v.g. Jan en Fien
  4. Toon Van Boxtel:
    F A N T A S T I S C H !
  5. Sia v Lith:
    18 september 2022
    Gelukkig weer onder de mensen liefst 3000 inwoners dacht ik te lezen Wat een reis ,hier niet voor te stellen Goed te lezen Je eed je goed 🤗🤗🤗🤗🤗🤗
  6. Coby Warmerdam:
    18 september 2022
    Fijn dat alles zo goed verloopt Mariet, je hebt gelukkig de krokodillen goed op afstand gehouden. Als je op de plaats van bestemming bent lekker afkoelen met een pilsje en op tijd naar bed want ik lees dat je wel iedere morgen op tijd te veld gaat. Op naar de plaats van bestemming voor je koffer en weer verder. 🙋🏼‍♀️Groetjes