16Juli

16 juli 2021 - Zafferana Etnea, Italië

En nu ben ik net over de helft!

Morgen vertrek ik hier weer, naar Milazzo, een haventje vanwaaruit je naar de eolische eilandjes kan

Ik was hier al eens eerder, toen was de bestemming Vulcano en Stromboli.momenteel vaar ik naar Lipari, de grootste in zijn soort, eerst blijf ik morgenavond in een albergo,ander woord voor hostel, zodat  ik 's morgens vroeg kan vertrekken( 2uur varen)

Maar...ik loop op de feiten vooruit,

Zit momenteel nog in Milo, dat is bij Zafferana,de dichtstbijzijnde plaats, komt in beeld op mijn blog,

Vandaag stond in het teken van de Pistachenoten, die zijn in het verleden hierheen geïmporteerd door de Turken, maar op de helling van de Etna gedijen ze het best, en in de omgeving van Bronte, vind je ze masaal de mineraalrijke "grond"zeg maar lava zorgt voor hun bijzondere smaak

Men verkoopt ze hier in de vorm van ijs, taart pesto, enzovoort en uiteraard de authentieke nootjes zoals wij die kennen

Ze groeien dus op de lavahellingen, en het vergt heel wat  klim en klauterwerk, voor de mensen hier, en dan bij deze temperaturen, allemaal handwerk, en dan bij deze temperaturen... diep respect  ! !

Vandaag dus in het teken van de pistache  ( ik heb vanavond pizza met pistache  pesto gegeten lekker)!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Wassenaar:
    17 juli 2021
    Het zijn toch prachtige foto"s als ik het zo bekijkt heb je toch al heel veel van de wereld gezien "n echte globetrotter, je bent toch ook geen 18 jaar meer HaHa.maar toch
    durf je alles aan , "n hele prestatie, geniet er van M.V.G. Jan en Fien
  2. Mari de Visser:
    17 juli 2021
    Mariet wat heb je toch een geweldige mooie reis nog even genieten het is zo voorbij
    groetjes Nelly Mari
  3. Marcel en Marieke:
    17 juli 2021
    GENIET ze nog!! Het ziet er prachtig uit.