16 september

17 september 2022 - Shire of Wyndham-East Kimberley, Australië

En waar zou ik mezelf vandaag zorgen over moeten maken??

In ieder geval, niet over de files,waar dan wel,mischien over de kwaliteit van de weg ,dat is af en toe redelijk, dan weer,erg ribbelig.

Ik ben blij dat ik die man wat lucht uit mijn banden heb laten doen, dat rijd hier toch een stukje confortabeler ,ik zou nog voor een uitdaging komen aan het begin van de gibb,waar ik de pentecost river zou moeten oversteken, maar het water stond zo laag, dat ,mijn auto zels niet nat werd.

Om 10uur al,heb ik 150km afgelegd ,ik was ook al om 7uur aan het rijden.

Ik kom aan bij Ellenbray Station,en na wat gegeten te hebben,word ik naar de camping gestuurd...het is een grote hete zandbak,met bijna geen schaduw en na even brainstormen,besluit ik om nog een eind verder te gaan.

In de auto is het nl goed om uit te houden ,en hier mijn tijd zitten te verdoen. In de hitte daar heb ik absoluut geen zin in Momenteel zit ik in Manning gorge,weer ruim 100 km verderop.

Het is toch woderlijk hoe bepaalde plekken op de wereld zo overbevolkt zijn en andere helemaal niemand woont  alleen vee ,ik kwam vanmorgen zo n road train tegen, helemaal volgeladen met vee.

Het schijnt dat hier cattle stations zijn, die net zo groot zij  als heel nederland, dat vee ,ossen en stieren moeten hier hun eigen kostje scharrelen, een hard bestaan, in zo n extreme klimaat.

Ik weet eerlijk gezegt niet welke beesten er het beste aan toe zijn , deze, of die van ons...

Zoals gezegd,het is hier momenteel nog heet en droog, en je moet wel veel fantasie hebben om te beseffen, dan over een maand,hier alles onder water loopt... dan begint nl de natte tijd,en dan overstroomt het water de weg, en omrijden is hier geen optie dus dan word deze weg 650km  in zijn geheel afgesloten,van half oktober tot April. Evacueren hoeft men niet, er woont immers niemand...

Nog even dit, ik heb momenteel geen internet, wellicht een paar dagen, en dan ben ik in Broome, haha,ja mijn koffer ophalen enz.

1. Thea:
    Hoop
  2. Sia v Lith:
    17 september 2022
    Fijn eindelijk koffer Goed te weten te geen internet Wat een voorbereiding heb je gedaan Werkelijk verbluffend iedere keer weer Nu op na broom Goede reis toegewenst het uit ned.
  3. Jan Wassenaar:
    17 september 2022
    Je hebt nu de krokodillen in het echt gezien.ga maar niet zwemmen dan ben je zo
    op je oude gewicht Ha Ha .maar al met al maak je toch van alles mee? en als ik zo lees
    krijg je ook wel berichten uit het mooie Brabant , dus eindelijk is de koffer in zicht
    dat zal "n hele geruststelling zijn.maak er iets moois van m.v.g. Jan en Fien
  4. Francisca en Nolda:
    21 september 2022
    Nou Marietje ,

Ik vind het heel knap en dapper wat je allemaal doet.
    Ik doe het je niet na.
    Jij ziet heel wat van de wereld meer dan wij.
    Dit is heel wat anders, als dat we samen appels gingen plukken hahahahahah
    Nog veel reis-lezer en pas goed op jezelf.
    Groetjes Nolda