14Juli

14 juli 2021 - Zafferana Etnea, Italië

En dan zit mijn tijd hier erop, ik vond het hier ook geweldig,en juist dat gewoon dagelijkse doen en laten van mensen,zonder al dat toerisme ,en dit stuk van Calabrie word aan voorbij gereden, terwijl het zeer de moeite waard is.

Nu op naar Milo, aan de voet van de Etna. Ik spreek op de valreep nog een dame uit Salerno die was ook alleen met eenmotor op stap, was naar sicilie geweest, maar ging nu terug naar huis, ze had een berg aan informatie, en toen ze merkte dat ik echt interesse toonde ,deed ze er nog een tandje bij.

Ondertussen waren we een half uur verder we namen afscheid, ik met een schat aan informatie, en zij met een goed gevoel...

De oversteek verliep vlot, maar eenmaal aan de overkant hing er een donkere wolk, boven de etna maar het was geen regenwolk,en voordat ik het doorhad werd ik gezandstraald ! Het was as uit de vulkaan vergelijkbaar met een harde hagelbui maar dan feller

10km ver had ik er last van, en de wegen lagen vol, dus extra opletten voor slipgevaar

Om 15.30 kom ik aan in dit plaatsje aan de voet van de Etna meteen de douche in, de doucevloer lag vol met lavagruis....

1. Sia v Lith:
    Goedemorgen
    Je schrijft erg goed,maar maakt ook veel mee .De natuur doet wat het wil Zoals hier de wateroverlast dramatisch in zuid Limburg En o die Erna, zie de korrels in je hand.
    Leuke ontmoeting met nog een toerist op brommer die je dan spreekt
    Een behouden reis en geniet van je verslagen Groet hier vanuit Ned.
  2. Jan Wassenaar:
    15 juli 2021
    Het is maar goed dat ze daar ook douche hebben, maar ook dat heb je weer meegemaakt en kan daar later veel over gesproken worden? ook aan de foto"s is te
    zien dat het "n dikke laag is.maar ook dat heb je weer achter je gelaten dus op
    naar nieuwe avonturen. m.v.g. Jan en Fien
  3. Mari de Visser:
    15 juli 2021
    ja mariet zo maak je nog is iets mee maar het gaat goed zo te lezen en te zien op de fotos groeten Nelly Mari
  4. Mien van der Zanden:
    15 juli 2021
    Hoi Mariet ben je hier de regen ontvlucht krijg je een douche met lava gruis over je heen .Maar later zijn dat de mooiste verhalen .Ga lekker je gang .Geniet groet Mien.
  5. Toon Van Boxtel:
    16 juli 2021
    Pas op dat je geen slippertje maakt. Ze zijn er bekend om in Italië. Met dat gruis bedoel ik.