11 Oktober

11 oktober 2022 - Kalbarri, Australië

Hallo hier ben ik weer,alweer een dag voorbij,de tijd gaat snel.

Vandaag was ik dus in Kalbarri,een plaats, en een gelijknamig nationaal park  van 1830 vierkante km, waar de Murchison rivier doorheen stroomd en de laatste 80km voordat die in zee stroomd,een enorm kloof heeft uitgesleten.Er zijn goed begaanbare wandelpaden aangelegd die je naar spectaculaire uitzichten leiden,en ook hier weer zijn het de Aboriginals, die de supervisie hebben over het park, zij waren immers de oorspronkelijke bewoners, van dit gebied,er staat een informatiebord,waarom de hele geschiedenis,van die Nada want zo heette die stam, word beschreven,en pas de laatste 20 jaar word er met meer respect met deze bevolking groep omgegaan,en krijgen ze stukjes van wat eens hun land was terug.

Op de terugweg,ben ik meerdere maken uitgestapt, om die bloemenpracht te zien, en ik was kennelijk niet de enige.

1. Jan Wassenaar:
    12 oktober 2022
    Nou lees ik dat je "n paar keer bent uitgestapt om de bloemenpracht goed te bekijken
    dat lijkt mij ook erg mooi,zoals ik lees gaan de dagen erg snel dus de tijd om te
    genieten schiet al weer op.ik zou zeggen geniet nu het nog mogelijk is.m.v.g.
    Jan en Fien
  2. Sia v Lith: