10 okktober

11 oktober 2022 - Kalbarri, Australië

En zo vertrek ik weer bij de" rivier"richting Kalbarri 325km geeft mijn teller aan...

Het landschap is zoals gisteren,dan weer eindeloze dorre grasvlaktes, afgewisseld met savanneachtige heuvelachtige vlaktes. Na ong 50 km is er een uitzichtpunt,daar word je nog meer geconfronteerd met de eindeloze weidsheid van dit uitgestrekte land.

Gaanderwegword het landschap anders,de temperatuur word milder,en verhipt er  vallen een paar druppels regen!! En als ik het goed zie zijn er bloemen langs de weg!!  De regen stellen niks voor maar er hangt bewolking in de lucht,en die heb ik sinds weken niet gezien! En dan die bloemen, ze worden steeds talrijker,en geen enkele is wat we hier kennen,ik vind het fenomenaal!

En verder gaat het Kalbarri is mijn eindeloze,en rond het middaguur arriveer ik op een Camping. Na wat orientation,ga ik er toch weer op uit,er zijn hier verschillende uitkijkpunten,waar je heen kunt wandeling,en mijn nieuwschierigheid, wint het,en dus gaan... De eerste is Red Bluf,een hoge rots met wijds uitzicht over de omgeving en,je zult het niet geloven ,er staan info.borden die verwijzen naar onze VOC. De Batavia,en ook de Zuiddorp,zijn hier kennelijk op de klippen gelopen en vergaan deze rots hebben de Nederlanders de naam gegeven " roode hooghte" waar Australië daarna red bluf van heeft gemaakt.

Deze rots heeft dus voor Nederland een tragische geschiedenis.

Even verderop staat een monument dat herinneringen aan "Dutch  time in history "er staan bankjes .met de namen van de Batavia, en de zuiddorp,geopend in 2013

Ik vond dit toch special voor mij als (ongeveer) enige nederlanse in dit gebied ,ik heb foto's gemaakt van de borden, wie lezen wil, die mag!

Daarna heb ik nog een waste gedaan en ben om 6.30 op bed gaan liggen, en werd om 4 uur vannacht wakker.

1. Coby Warmerdam:
    11 oktober 2022
    😂🤣🤗 nou Mariet als ik dit zo bekijk ben jij de ontdekkingsreiziger voor ons in Nederland om dit aan ons te laten zien. Ook wel erg fijn om de bloemen en groenere omgeving te zien, want we hebben de dorre en bruine plaatsen ook mogen zien waar je doorheen gereden bent. Rust maar weer ff lekker uit en dan weer verder. Ik blijf je volgen goede reis verder, groetjes Coby
  2. Thea:
    11 oktober 2022
    Ja n land vol verrassingen, nog steeds contrast in de wereld, prachtig dit te ontdekken, of je er wilt wonen mwah...maar voor even is het geweldig!
    Lekker lang geslapen, je moet ook verwerken he....veel plezier! Gr Thea en de pluis
  3. Jan Wassenaar:
    11 oktober 2022
    Je kan zien dat je toch "n beetje terug bent in de bewoonde wereld ? dat zie je
    tenminste aan de bloemen langs de weg,als ik zo lees heb je toch "n flinke nachtrust
    gemaakt van half zeven "s avonds tot smorgens half zes is toch "n hele tijd .maar
    je zal het wel nodig hebben bij die lange reizen. nog heel veel mooie vergezichten toe
    gewenst. m.v.g. Jan en Fien.
  4. Mari de Visser:
    11 oktober 2022
    prachtige fotos mooie bloemen en je hebt ook goed geslapen mag ook wel na zoveel kilometers gereden et hebben goede reis verder groeten nelly mari
  5. Sia v Lith:
    12 oktober 2022
    Mooi weer eens bloemetjes te zien Jij blijft net zo nieuwsgierig als ik Gister denhaag kunstmusea ,maar veel drukker op de weg hier pff Fijn langer geslapen,idd je zult ok tijd hebben dit moois te verwerken Goede reis verder Groetjes