Trapani

29 mei 2017 - Trapani, Italië

Trapani dag twee, en ik heb vanmorgen eens lekker uitgeslapen, dat was wel even nodig (denk ik) het is toch tamelijk intensief ,maar rond een uur of elf rijd ik richting Marsala, het meest westelijke puntje van  sicilië .

Eerst rijd ik langs de zoutvlakte en daarna is er wijnbouw,en als ik de stad nader,is er een opstootje,meerdere politieauto's en  er staat een (zwarte man ) op de kade in hevige discussie met de politie,er komt er nog tweede bij, die hem probeert gerust te stellen, maar uiteindelijk word de man meegenomen,en de rust keert weer...

Een echtpaar zegt dat dit hier vaak voorkomt,en een groot probleem is....

.Ik maak een wandeling door een mooi stadspark, en word aangesproken door twee jongens uit Gambia.Ze vroegen waar ik vandaan kwam,en waarom ik hier was.

Zij waren hier drie jaar en werkten in de agrarische sektor (druiven) maar momenteel was er geen werk, groeitijd ,in Gambia was geen werk!!!!

Ik ga een hapje eten,en laat ik nou die wijn maar eens proberen, over smaak valt niet te twisten,maar  bij het eten vind ik het niet zo'n  succes, smaakt een beetje naar vermouth .

En dan tuf ik weer op mijn gemakkie terug naar"huis"  en besluit om de zon te zien onder gaan op een hoogte van 500 mtr zie foto's

Tot morgen Mariet

1. Toon Van Boxtel:
    29 mei 2017
    Hoi Mariet. Alweer mooie verhalen en plaatjes.
    Marsala, tja, je moet er van houen.
    Als ik het goed heb zit je (pas) op de helft van je reis. Er staan ons dus nog veel mooie verslagen te wachten.
  2. Gemmy Mol:
    30 mei 2017
    Alleen maar genieten en dat doe je zie ik wel!
  3. Jan Wassenaar:
    30 mei 2017
    OP naar Marsala ik heb er nog nooit van gehoord? ik vraag me wel af of niks van de gekte van de ronde van Italien heb gemerkt, wij zaten aan de buis maar hebben jou niet gezien ha ha geniet van de wijn en van de rust dan maak jij het wel. gr Jan en Fien
  4. Toos v.Wordragen:
    30 mei 2017
    Hoi Mariet, weer een leuk verhaal en prachtige foto's, ik heb er mijn petje vooraf, echt fantastisch om mee te mogen genieten, kijk elke dat weet uit naar de verhaaltjes, die je schrijft, blijf genieten, doen wij dat ook. Gr. Toos
  5. Mien van der Zanden:
    1 juni 2017
    Weer mooie foto's en een leuk verhaal .Fijn om mee te krijgen .veel groetjes uit Schijndel en houdoe wonne!!!!
  6. Leomar:
    1 juni 2017
    Daar was dan eindelijk de marsala.. Nee niet ieders smaak.....ik vind hem lekker bij een dessert'je. Mooi verhaal.....wereldwijd met je kennismakingen... Fantastisch..... Wij waren zelf weer een paar dagen on route, vandaar een late reactie....