Pescasseroli

14 juni 2018 - Pescasseroli, Italië

Zo ,dat viel vandaag alles mee ,met het weer ,er was 80 %regen voorspeld, maar er is geen druppel gevallen.

Mijn plannen waren dan ook aan de voorzichtige kant , ik ga een tochtje maken ,eerst even in Opi  wat informatie opgehaald ,én daarna in de buurt een wandelingetje  gemaakt ,ik hoor in de verte watergekletter en ,dat komt steeds dichterbij ,altijd leuk langs het water ,met af en toe een bankje .

Het weer is nog steeds goed ,maar na een uurtje ,besluit ik toch maar om te keren ,je weet maar nooit in de bergen.Het was een mooie wandeling ,ik zoek een lunch plekje op aan het meer van Barrea , én rijd op mijn gemakkie  nog een stukje verder

Het is hier erg dun bevolkt ,maar de dorpjes die er liggen ( of hangen )  tegen de berg aan zijn stuk voor stuk schilderachtig om te zien, men noemt ze hier Borgo s  , met een " centro  storico " historisch centrum ,waar je jezelf heel ver terug in de tijd waant.

Het is hier een nationaal park ,zoals ik al zei ,dat houd in dat er ook veel wild leeft ,in zowat ieder dorp zie je dan ook afbeeldingen van de dieren die er voorkomen  ,vooral de beer en de wolf ,maar ook gemzen, steenbokken wilde katten ,enz

De beren die hier leven zijn een stuk kleiner dan hun soortgenoten zoals de grizzly ,én worden marciaanse beren genoemd ,het schijnt dat ze niet agressief zijn ,maar ,ik loop ze toch liever niet tegen het lijf ,die kans is ook niet zo groot ,maar in de herfst lijkt dat wel mogelijk ,

Morgen nog een dag hier en dan terug naar Rome , gr Mariet.

1. Leomar:
    15 juni 2018
    Wat een PRACHTIGE foto's.... wat zie jij veel moois....ben toch een beetje jaloers op je... :)
    Lieve groet
  2. Jan Wassenaar:
    15 juni 2018
    Je ziet wel Mariet iedereen krijgt wat die toe komt dus jij heb niks te klagen gelukkig maar,het is daar erg m00i dus kijk nog maar goed aan alles komt "n eind, het begint al aardig op te schieten, gr Jan en Fien